Türkçe


HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HEMŞİRELİKTE DEONTOLOJİ VE ETİK HEM227 2 4 2+0 2.0 2.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. SEVİL ALBAYRAK
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 50
Uzmanlık / Alan Dersi % 50
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Dersin temel amacı; hemşirelikte etik ve deontoloji üzerine açık bir anlayış geliştirmektir; öğrenciler, hemşirelikte etik ve deontoloji konuları üzerine bilgi ve deneyim elde edeceklerdir.
Dersin İçeriği Deontolojinin tanımı ve ilkeleri, etik ilke ve kuramlar, mesleki etik kodlar, etik karar verme, etik konularla ilgili düzenlemeler, hemşirelikte sık görülen etik sorunlar ve analizi gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı öğrenci tüm alanlarda çalışırken deontoloji ve etik kavramından yararlanır.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 İlgili Kavramları/kuramları anlayabilecek.
2 İlgili Kavramların/kuramların geçerliliğini tartışabilecek.
3 İlgili Kavramların/kuramların gerçek hayattaki muhtemel uygulamalarını tartışabilecek ve öneriler sunabilecek.
4 İlgili Kavramları/kuramları gerçek hayata/verilen diğer durumlara/vakalara uygulayabilecek
5 İlgili Kavramların/kuramların gerçek hayatta var olan uygulamalarını eleştirel olarak analiz edebilecek.
6 Farklı kavram ve kuramları kendi özgün yaklaşımlarını yaratabilmek için sentezleyebilecek.
7 İlgili kavramlarla ilgili özgün bir yaklaşım geliştirebilecek.
8 Yeni yaklaşım geliştirebilecek/yaratabilecek.
9 Verilen çalışmayı bağımsızca yürütebilecek; verilen bir çalışma üzerinde grup halinde çalışabilecek.
10 Akademik bir çalışma üretmek için akademik çalışma ilkelerini uygulayabilecek.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Giriş; dersin amacı ve öğrenim kazanımları, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Bilim ve hemşirelik ile ilgili temel kavramlar ve tanımlar, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Ahlak, Deontoloji ve Etik ile ilgili temel kavramlar, tanımlar ve teoriler, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Hemşirelikte deontoloji ve etiğin önemi ve toplumsal, felsefi ve diğer tarihsel süreçteki gelişimi, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Hemşirelikte deontoloji ve etik uygulamalarda etkili olan evrensel konular -1:
- Bilimsel konular,
- Hukuksal konular,
- Ekonomik konular,
- Sosyal konular,
- Cinsiyet konuları,
- Teknoloji ile ilgili Konular,
- Kültürlerarası ve maneviyat/spiritüalite ve din ile ilgili konular,
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Ara Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Hemşirelikte deontoloji ve etik uygulamalarda etkili olan evrensel konular -2:
- 21.yy’da küresel bilinç,
- Mesleki konular,
- Profesyonel ilişki konuları,
- Sağlık politikası konuları,
- Hastalarda özgür irade ile ilgili uygulama konuları,
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Hemşirelikte etik hususlar ve gereklilikler:
- Etik inceleme kurulu onayı,
- Bilimsel yararlılık ve liyakat,
- Toplumsal değer,
- Riskler ve yararlar,
- Aydınlatılmış onam,
- Kişisel bilgilerin gizliliği,
- Rollerin çatışması,
- Fikir haklarına saygı,
- Açıklık,
- Nesnellik,
- Dürüstlük,
- Dikkatli olma,
- Meslektaşlara saygı,
- Ayrımcılık yapmama,
- Mevzuata uygunluk,
- İnsan haklarına ve onuruna saygı ve insan denekleri koruma,
- Hayvan haklarına saygı ve hayvan deneklere saygı ve bakım,
- Sorumlu danışmanlık,
- Sorumlu yayım,
- Bildirimde bulunma,
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Hemşirelik bilim ve uygulama alanında etik yükümlülükler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Hemşirelikte etik için kurumsal, ulusal ve uluslararası kodlar, deklarasyonlar, ilkeler, standartlar ve politikalar -1:
- Hemşirelere ilişkin mesleki etik kodlar,
- Lisanslı hemşireler için etik kodlar,
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Hemşirelikte etik için kurumsal, ulusal ve uluslararası kodlar, deklarasyonlar, ilkeler, standartlar ve politikalar -2:
- Uluslararası Hemşireler Birliği’nin Hemşireler için Etik Kodları,
- Hasta bakımında ortaklık: beklentiler, haklar ve sorumluluklarda anlaşma,
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Hemşirelikte etik sorunlar ve ikilemler için etik karar verme, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Hemşirelikte deontoloji ve etiğin geleceği; Hemşirelikte deontoloji ve etik üzerine kariyer geliştirme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1- Bayet, A. (2000). Bilim ahlakı. Çev. Vedat Günyol. İstanbul: Türkiye İş Bankası.
2-Beauchamp T.L. and Childres, J.F. (1989). Principles of biomedical ethics. New York: Oxford Press.
3- Bernard, L.O. (2009). Resolving ethical dilemmas A Guide for clinicians. 4th ed. California: Walters Kluwer.
4- Burkhardt, M.A. and Nathaniel, A.K. (2013). Çağdaş hemşirelikte etik. 3.bs. çev. Ş.E. Alpar, N. Bahçecik, Ü. Karabacak. İstanbul: İstanbul Tıp Kitapevi.
5- Council for International Organizations of Medical Sciences. (1985). International guiding principles for biomedical research involving animals. Geneva: CIOMS.
6- Council of Europe. (1997). Convention on human rights and biomedicine.
7- Council of Europe. (2005). Additional protocol to the convention on human rights and biomedicine, concerning biomedical research.
8- Çobanoğlu, N. (2007). Tıp etiği. Ankara: Eflatun Yayınevi.
9- Çobanoğlu, N. (2009). Kuramsal ve uygulamalı tıp etiği. Ankara: Gazi Üniv. Vakfı İktisadi İşletmelerii İlke Yayınevi.
10- Dünya Hekimler Birliği. (2005). Tıp etiği elkitabı. çev. Murat Civaner. Ankara: Türk Tabipler Birliği.
11- Elliott, D. and Stern, J.E. (1997). Research ethics: A reader. Hanover: University Press of New England.
12- European Union. (2001). Directive of the European Parliament and of the Council of 4 April 2001 on the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the member states relating to the implementation of good clinical practice in the conduct of clinical trials on medicinal products for human use. Official Journal of the European Communities, L121/34.
13- Fluss, S.S. (2000). International guidelines on bioethics: Informal listing of selected international codes, declarations, guidelines, etc. on medical ethics/ bioethics/ health care ethics/ human rights aspects of health. Geneva: Council for International Organizations of Medical Sciences.
14- Gabr, M. (2006). Health ethics, equity and human dignity. Journal of human dignity and humiliation studies.
15- Göksel, F.A. (1986). Deontoloji repetitoryumu. Ankara.
16- Göksel, F.A. (1994). Etikten deontolojiye: Bağlayıcı kuralların oluşumu. Tıbbi etik dergisi, 2 (1).
17- Hatemi, H. (1999). Medikal etik: Kuram ve uygulama sorunları. İstanbul: Tavaslı Matbaacılık.
18- İşgüden, B.ve Çabuk, A. (2006). Meslek etiği ve meslek etiğinin meslek yaşamı üzerindeki etkileri. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü dergisi, 9:16.
19- National Commission for the Protection of Human Subjects of Biomedical and Behavioral Research. (1988). Belmont report: Ethical principles and guidelines for the protection of human subjects of research. Washington (DC): Government Printing Office.
20- Nuremberg code. (1947). available online at: http://ohsr.od.nih.gov/guidelines/nuremberg.html accessed 15 February 2013.
21- Resnik, D. (2011). What is ethics in research & Why is it important? North Carolina: National Institute of Environmental Health Sciences.
22- Shamoo, A. and Resnik, D. (2009). Responsible conduct of research. 2nd ed. New York: Oxford University Press.
23- Uçak, N.Ö., Birinci, H.G. (2008). Bilimsel etik ve intihal. Türk kütüphaneciliği, 22 (2).
24- United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2006) Universal declaration on bioethics and human rights. Paris: UNESCO.
25- United States Department of Health and Human Services. (2005). Title 45 – Public welfare, Part 46 – Protection of human subjects.
26- Williams, J. R. (2009).The World Medical Association medical ethics manual, The World Medical Association.
27- World Health Organization. (2004). A practical guide for health researchers. by Mahmoud F. Fathalla and Mohamed M.F. Fathalla. Cairo: WHO Regional Publications, Eastern Mediterranean Series; 30.
28- World Health Organization. (2009). Casebook on ethical issues in international health research. Ed. by Richard Cash … [et al]. Geneva: WHO Press.
29- World Health Organization. (2009). Research ethics committees: Basic concepts for capacity-building. Geneva: WHO Press.
30- World Health Organization. (2011). Standards and operational guidance for ethics review of health-related research with human participants. Geneva: WHO Press.
31- World Medical Association. (2008). World Medical Association decleration of Helsinki: Ethical principles for medical research involving human subjects.
32- World Medical Association. (2009). Medical ethics manual. 2nd. ed. World Medical Association.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir. X
2 Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir. X
3 hemşirelik temel uygulamalarını öğrenir X
4 hemşirelik temel uygulamalarını yapabilir X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 hangi durumda hangi uygulamayı yapacağını bilir X
2 uygulama becerilerini edinir X
3 uygulamaların doğru tekniklerini gösterebilir X
4 her bir uygulamayı sırası ile söyleyebilir X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, toplumun sağlık ve hastalık bakımını karşılamada ve korumada en üst düzeyde kullanabilme becerisine sahiptir. X
2 Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, kullanabilme becerisine sahiptir. X
3 Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar. X
4 Hemşirelik uygulamalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 her bir uygulamanın ismi söylendiğinde anlatabilir X
2 uygulamaları standartlara göre yapabilir X
3 hangi durumda yapacağı uygulamaları yapabilir X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır. X
2 Ekip çalışmasına inanır, olumlu kişiselarası ilişkilere ve liderlik özelliklerine sahiptir ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurar. X
3 Hemşirelik alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Hemşirelik uygulamalarında yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanarak mesleğini uygular. X
2 Hemşirelik uygulamalarını mesleki standartlar, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. X
3 Hemşirelik uygulamalarında öğrenme-öğretme sürecini kullanır X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. X
2 Birey, aile ve toplumla etkili iletişim kurar. X
3 Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır. X
4 Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır. X
5 Toplumsal ve sosyal etkinliklerde yer alır. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Hemşirelik uygulamalarında kültürel özellikleri dikkate alır X
2 Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir. X
3 Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır. X
4 Hemşirelik uygulamalarında, insan haklarına saygılı ve hoşgörülü davranır. X
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 İlgili Kavramları/kuramları anlayabilecek.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 22 (3), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (5), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
2 İlgili Kavramların/kuramların geçerliliğini tartışabilecek.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 22 (3), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (5), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
3 İlgili Kavramların/kuramların gerçek hayattaki muhtemel uygulamalarını tartışabilecek ve öneriler sunabilecek.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 22 (3), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (5), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
4 İlgili Kavramları/kuramları gerçek hayata/verilen diğer durumlara/vakalara uygulayabilecek1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 22 (3), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (5), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
5 İlgili Kavramların/kuramların gerçek hayatta var olan uygulamalarını eleştirel olarak analiz edebilecek.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 22 (3), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (5), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
6 Farklı kavram ve kuramları kendi özgün yaklaşımlarını yaratabilmek için sentezleyebilecek.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 22 (3), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (5), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
7 İlgili kavramlarla ilgili özgün bir yaklaşım geliştirebilecek.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 22 (3), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (5), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
8 Yeni yaklaşım geliştirebilecek/yaratabilecek.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 22 (3), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (5), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
9 Verilen çalışmayı bağımsızca yürütebilecek; verilen bir çalışma üzerinde grup halinde çalışabilecek. 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 22 (3), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (5), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
10 Akademik bir çalışma üretmek için akademik çalışma ilkelerini uygulayabilecek.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 22 (3), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (5), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 50
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 50
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 2 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 2 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 3 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 2 28
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 1 1 1
Laboratuar 0 0 0
Okuma 2 2 4
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 47
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 1 2
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 1 1
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 5
Genel Toplam - - 52
Toplam İş Yükü / 25.5 2.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 2.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.