Türkçe

04100 BANKACILIK VE FİNANS (İNGİLİZCE) -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç Hedef
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 1231234
1 Bankaların ve finansal kuruluşların mali tablolarını analiz etmek, performanslarını değerlendirmek ve düzeltici eylemler için önerilerde bulunmak.XXXXXXX
2 Finans sektöründe sağlam finansal kararlar almak için faiz oranı kavramlarını/teorilerini, varlık fiyatlandırmasını ve menkul kıymet değerleme modellerini kullanmak.XXXXXXX
3 Tarımsal, ticari, tüketici ve gayrimenkul kredisi başvurularının değerlendirilmesi için kredi analizi uygulamak.XXXXXXX
4 Yatırım portföyleri ve finansman için en uygun kısa ve uzun vadeli menkul kıymetleri ve ayrıca sağlam sermaye bütçeleme kararları için en karlı gerçek yatırım alternatiflerini analiz etmek ve seçmek.XXXXXXX
BECERİLER Amaç Hedef
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 1231234
1 Ulusal/küresel ekonomik sistemlerde bankaların ve finansal kurumların rolünü kavramak.XXXXXXX
2 Organizasyon içinde yöneticiler olarak liderlik özelliklerini ve davranışlarını geliştirmek.XXXXXXX
3 Bankaların ve finans kurumlarının yönetimi için gerekli analitik ve bilgisayar becerilerini geliştirmek.
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç Hedef
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 1231234
1 Çeşitli vakaları, senaryoları veya gerçek durumları bağımsız olarak gözden geçirmek, analiz etmek ve sağlam kararlar vermek.XXXXXXX
2 Etkili ve makul ekip üyeliği ve işbirliği için yetenek ortaya koymak.XXXXXXX
Öğrenme Yetkinliği 1231234
1 Hem yerel hem de küresel düzeyde finansal, ekonomik, yasal ve sosyal sorunları anlamak.XXXXXXX
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 1231234
1 Etkili profesyonel iletişim için İngilizce konuşmak ve yazmak.XXXXXXX
2 Kuruluş içinde ve toplumdaki tüm paydaşlar arasında güçlü sosyal ilişkiler kurmak.XXXXXXX
Alana Özgü Yetkinlik 1231234
1 Kurum içi ve kurum dışı etik konuları anlamak, değerlendirmek ve mesleğin uygun gördüğü etik değerlere uygun hareket etmek.XXXXXXX
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.