English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-CLINICAL PSYCHOLOGY(MS) (WithOut Thesis)

KIBRIS İLİM ÜNİVERSİTESİ
CYPRUS SCIENCE UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-CLINICAL PSYCHOLOGY(MS) (WithOut Thesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
PSI107PSİKOLOJİYE GİRİŞ I ( INTRODUCTION TO PSYCHOLOGY I )Z303.07.03Giriş ve Temel Kavramlar: Psikolojinin tanımı ve amacı Temel psikolojik kavramlar ve terimler Bilim ve psikoloji ilişkisi Tarihi Perspektif: Psikolojinin tarihine genel bakış Önemli psikologlar ve teoriler Araştırma Yöntemleri ve Etik: Bilimsel yöntem ve psikolojik araştırma Veri toplama teknikleri ve istatistiksel analiz Etik kuralları ve araştırma Biyolojik Temeller: Sinir sistemi ve nörotransmitterler Genetik ve davranış Beyin yapıları ve fonksiyonları Algı ve Duyu: Algı ve algısal süreçler Görsel, işitsel ve diğer duyular Öğrenme ve Bellek: Klasik ve operant koşullanma Bellek türleri ve süreçleri Bilişsel Süreçler: Problem çözme Düşünme ve dil Karar verme Gelişim Psikolojisi: Fiziksel, bilişsel ve duygusal gelişim Çocukluk, ergenlik ve yetişkinlik dönemleri Sosyal Psikoloji: Toplumsal etkileşim ve grup davranışları Tutumlar ve önyargı Kişilik Teorileri: Freud'un psikanalitik teorisi Erikson'un psikososyal gelişim teorisi Farklı kişilik yaklaşımları Psikopatoloji ve Tedavi Yöntemleri: Psikiyatrik bozukluklar Terapi ve tedavi yöntemleri Uygulamalı Psikoloji: Endüstriyel ve organizasyonel psikoloji Sağlık psikolojisi Eğitim psikolojisi
PSI219ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ( RESEARCH METHODS )Z303.05.03Araştırma Yöntemlerine Giriş: Temel araştırma kavramları Psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerinin genel tanıtımı Araştırma Etik İlkeleri: Araştırma etiği nedir? Katılımcı hakları ve gizlilik Rıza ve güvenilirlik Araştırma Soruları ve Hipotezler: Araştırma sorularının oluşturulması Hipotezlerin formülasyonu Araştırma Tasarımı: Deneysel tasarım Korumalı deneysel tasarım Gözlemsel tasarım Kesitsel tasarım Longitudinal tasarım Örnekleme İlişkin Konular: Örnekleme yöntemleri Örnekleme hataları Veri Toplama Yöntemleri: Gözlem yöntemleri Deney yöntemleri Anketler ve mülakatlar Gözlemsel ve doğal gözlem İstatistik ve Veri Analizi: Temel istatistik kavramları Veri analizi araçları ve teknikleri İstatistiksel sonuçların yorumlanması Araştırma Bulgularının Sunumu: Bilimsel rapor yazımı Grafikler ve tabloların kullanımı Bulguların yorumlanması Eleştirel Düşünce ve Araştırmaların Değerlendirilmesi: Eleştirel düşünce becerileri Diğer araştırmaların eleştirisi Pratik Uygulamalar ve Proje Çalışmaları: Öğrencilerin bir araştırma projesi tasarlaması ve uygulaması Güncel Araştırma Konuları ve Örnek Çalışmalar: Psikoloji alanındaki güncel araştırmaların incelenmesi Örnek araştırma çalışmalarının analizi
PSI313PSİKOPATOLOJİ ( PSYCHOPATHOLOGY )Z303.05.03Psikopatolojiye Giriş, Psikoz ve Nevroz temel ayrımı, Düşünce Bozuklukları, Algı Bozuklukları, Konuşma ve Davranış Bozuklukları, Duygudurum Bozuklukları, Bipolar Bozukluk, Psikopatolojide Öykü Alımı, Obsesif Kompulsif Bozukluk, Travma Sonrası Stres Bozuklukları, Anksiyete Bozuklukları, Somatizasyon Bozuklukları, Kişilik Bozukluklarını içermektedir.
PSI317KİŞİLİK KURAMLARI ( THEORIES OF PERSONALITY )Z303.05.03Kişiliğin tanımları, tartışmalar, kişilik kuramlarının yapısı, psikodinamik, hümanistik, varoluşçu yaklaşımlar, benlik ve kendilik yeterliği, denetim odağı, başarma, cinsiyete özgü değişiklikleri içermektedir.
PSI403KLİNİK PSİKOLOJİSİ ( CLINICAL PSYCHOLOGY )Z303.05.03Bu dersin içeriği, psikolojik bozukluklar ve patolojilere ilişkin DSM tanı kriterlerine bağlı ilerleyen hastalıkların detaylı bir şekilde açıklamalarını kapsar. Bunlara ek olarak bu psikiyatrik bozuklukların tanı kriterlerini, belirtilerini, sınıflandırılmalarını ve birbirleri arasındaki temel ayrımlarını içermektedir.
PSK501YETİŞKİN PSİKOPATOLOJİSİ ( ADULT PSYCHOPATHOLOGY )Z303.07.03Psikiyatrik hastalıklarda genel kavramlar/belirtiler Tanı grupları ve hastalıklara yaklaşımın genel değerlendirilmesi Anksiyete bozukluğu olan hastaların değerlendirilmesi Depresyon tanısı alan hastaların değerlendirilmesi Bipolar bozukluk tanısı alan hastaların değerlendirilmesi Şizofreni tanısı alan hastaların değerlendirilmesi OKB tanısı alan hastalar Psikoaktif madde bağımlılığı tanısı alan hastaların değerlendirilmesi Yeme bozukluğu tanısı alan hastaların değerlendirilmesi Çocukluk çağı psikiyatrik bozukluklarının değerlendirilmesi Kişilik patolojisi olan hastaların değerlendirilmesi (2. Eksen) Klinik psikolojide psikoeğitim uygulamaları Aile terapisi uygulamalarını içermektedir.
PSK502SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE İSTATİSTİK ( RESEARCH METHODS AND STATİSTİCS İN SOCİAL SCİENCES )Z303.08.03Bu ders kapsamında psikoloji alanında kullanılan istatistiksel yöntemlere yönelik temel bilgiler öğretilmektedir. Temel hipotez test etme ve psikolojik veri analizlerinin yürütülmesinin öğretilmesine ek olarak öğrencilere aşağıdaki istatistiksel testlere dair bilgi verilmektedir:korelasyon, regresyon, ki-kare testi. Öğrenciler bu testlerin temelinde yatan temel ögelerin yanı sıra bu testleri yürütülmesini elle hesaplayarak yapacaklardır. Aynı zamanda öğrenciler bu testleri SPSS istatistik programında yürütmeyi öğreneceklerdir.
PSK503PSİKOTERAPİ KURAM VE TEKNİKLERİ ( PSYCHOTHERAPY THEORY AND TECHNİQUES )Z303.08.03Bu derste belli başlı psikoterapi yaklaşımları öğrencilere anlatılacaktır. Farklı yaklaşımların benzerlikleri ve farklılıklarını karşılaştırarak kritik bir çerçeve oluşturulacaktır.
PSK504PSİKOLOJİK TESTLER ( PSYCHOLOGİCAL TESTS )Z303.07.03Dersin içeriği klinik psikoloji kapsamında uygulanan psikolojik testlerin temel prensipleri ve en yaygın olarak kullanılan zeka ve kişilik testlerinin kuramsal bilgi ve uygulamalarından oluşmaktadır.
PSK512BİLİŞSEL DAVRANIŞÇI PSİKOTERAPİLER ( COGNITIVE BEHAVIORAL PSYCHOTHERAPIES )S303.07.03Bu ders kapsamında psikoterapi teknikleri, bilişsel ve daranışcı terapi teknikleri ve psikopatolojik bozukluklarda BDT'nin yeri incelenecektir.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
PSK505KLİNİK UYGULAMA VE DEĞERLENDİRME ( CLINICAL PRACTICE AND EVALUATION )Z303.08.03Klinik Psikolojide gözlem ve görüşme tekniklerinin incelenmesi, bireysel görüşmenin yapılandırılması, kullanılan teknik ve testler hakkında detaylı bilgi verilmesini içermektedir.
PSK506STAJ VE SÜPERVİZYON ( INTERNSHIP AND SUPERVISION )Z303.08.03Bu ders öğrencilere vaka incelemeleri, farklı vakalar ile üzerine tartışma ve görüşme yaptıklarını vakaları rapor haline getirmeyi içermektedir.
PSK507PSİKOLOJİDE ETİK ( ETHICS IN PSYCHOLOGY )S303.07.03Etik kuralların genel ve klinik psikoloji çerçevesinde, psikolojik araştırmalar ve psikolojik uygulamalarda incelenmesi. Karar verme sürecinde ve farklı karar verme süreçlerinde etiğin rolünün tartışılması ve etik problemlerin çözümlenmesi ders içeriğini oluşturur.
PSK508DAVRANIŞ BİYOLOJİSİ ( BEHAVIORAL BIOLOGY )S303.07.03Bu ders öğrencilere davranışın biyolojik temelleri, sinir sistemi, beynin yapısı ve işlevleri, ilaçların bilinçlilik ve davranış üzerindeki etkilerini tanıtmak üzere planlanmıştır.
PSK509ÇOCUK İSTİSMARI VE İHMALİ ( CHILD ABUSE AND NEGLECT )S303.07.03
PSK510MADDE BAĞIMLILIĞI VE TEDAVİLERİ ( SUBSTANCE ABUSE AND TREATMENTS )S303.07.03Temel kavramlar ve tanımlar; bağımlılık türleri (madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı vb.); bağımlılığın nedenleri; kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan aile, akran grubu ve toplumsal bağlamda risk etmenleri; bağımlı çocuk, ergen ve yetişkinlerde iletişim becerilerini öğrenmektir.
PSK511PSİKOFARMAKOLOJİ ( PSYCHOPHARMACOLOGY )S303.07.03Bu ders psikofarmakolojik tedavilere, bunların temel sınıflandırmalarına, endikasyonlarına, kontra-endikasyonlarına ve yan etkilerine dair genel bir bakış sunacaktır. Bu dersin amacı psikolojik problemlerin beyin fonksiyonlarını nasıl etkilediğini, duygusal, bilişsel, davranışsal ve motor etkilerini ve bunların farmakolojik tedavilerini klinik psikoloji bağlamında tanıtmaktır.
PSK513POZİTİF PSİKOTERAPİ ( POSITIVE PSYCHOTHERAPY )S303.07.03Psikolojide Yeni Konular II dersi, Pozitif Psikoloji ve Güncel Terapi Yaklaşımları ile bu konularda yürütülen araştırmalara ve olgu sunumlarına yönelik uygulamaları içermektedir.
PSK514PSİKANALİTİK PSİKOTERAPİLER ( PSYCHOANALYTIC PSYCHOTHERAPIES )S303.07.03Ders içeriğinde psikanalizin keşfi, histeri üzerine çalışmalar, bilimsel psikoloji için bir proje, anksiyete nevrozu, rüyaların yorumu, günlük yaşamın psikopatolojisi, şakalar ve bilinçdışı ile bağlantıları, cinsellik üzerine üç makale, fobi- küçük hans vakası, obsesyonel nevroz- sıçan adam, totem ve tabu, narsisizm kuramı, psikoanalize giriş konferansları, haz ilkesinin ötesinde, grup psikolojisi ve ego analizi, ego ve id ve ketlenmeler, semptomlar ve anksiyete derinlemesine incelenecektir.
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
PSK598DÖNEM PROJESİ ( TERM PROJECT )Z021.015.02Her öğrenci bağımsız bir araştırma projesini tamamlamalıdır. Bu hedefe bağlı olarak, öğrenci için özgün bir araştırma problemi oluşturma, ilgili literatürü tarama, araştırma hipotezleri oluşturma, veri toplama araçlarını seçme ve/veya oluşturma, veri toplama ve analiz etme, sonuçları raporlama ve projeyi APA formatında sunmayı içerir.
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.