Türkçe

14008 KLİNİK PSİKOLOJİ - Tezsiz Programlar
DÜZEYİ: Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey


İlişki Düzeyi Sayısal İlişki Düzeyi Sözel İlişki Varlığı
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ Amaç Hedef
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. 121
1 Klinik Psikoloji alanında güncel kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibidir.XXX
2 Klinik Psikoloji alanındaki farklı psikoterapi ekollerine ait kuramsal bilgiye sahiptir.XXX
3 Klinik uygulamaların temel ilke ve tekniklerini öğrenir.XXX
4 Klinik değerlendirme ve görüşme yapabilme konusunda gerekli bilgiye sahip olur.XXX
5 Farklı psikoterapi ekollerine ait teknikleri kullanma becerisine sahip olur.XXX
BECERİLER Amaç Hedef
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. 121
1 Psikoterapötik görüşme yöntemlerini bilir.XXX
2 Psikopatolojik değerlendirme yapabilir.XXX
3 Klinik Psikoloji alanında bilimsel araştırma yürütme bilgi ve becerisine sahip olur.XXX
4 Klinik uygulama yapabilme becerisine sahip olur.XXX
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER Amaç Hedef
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği 121
1 Klinik Psikoloji alanında bilimsel çalışma yapabilme yetkinliği kazanır.XXX
2 Ruh sağlığı konusunda alan çalışmaları yürütebilme becerisi kazanır.XXX
Öğrenme Yetkinliği 121
1 Klinik Psikoloji alanında güncel kuramsal ve uygulamalı alana dair gelişmeleri takip eder.XXX
2 Klinik Psikoloji alanında güncel literatürü takip eder.XXX
İletişim ve Sosyal Yetkinlik 121
1 Klinik Psikoloji alanında kazandığı bilgi ve pratiği bireysel ve toplumsal alanda uygulama yetisine sahiptir.XXX
2 Klinik Psikoloji alanında yürüteceği bireysel ve toplumsal uygulamalarda gerekli iletişim becerilerine sahiptir.XXX
Alana Özgü Yetkinlik 121
1 Psikopatolojik değerlendirme ve klinik görüşme yapabilme yetisi kazanır.XXX
2 Farklı psikoterapi yaklaşımlarını süpervizyon altında öğrenir ve uygular.XXX
3 Mesleki sorumluluk ve etik anlayışa sahip şekilXXX
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.