Türkçe

13010 İNGİLİZCE HAZIRLIK (İNGİLİZCE) -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / CSU Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 İngilizce dil alanındaki temel kavramları ve bunlar arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
   2 Dil eğitimi ve kültür arasındaki ilişkileri tanır.
   3
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Web Tab. Öğrenme
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Kısa Sınav
  • Sözlü Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 İngilizce vasıtasıyla başkalarıyla işbirliği yapma gönüllüğünü; verilen görevler ve sunumlar yoluyla da kültürel çeşitliliğin farkındalığını sergilemek.
   2 Akademik metnin ana noktalarını anlama ve metinleri yazılı ve sözlü olarak özetleyebilme becerisini göstermek.
   3 Kanıtlara, mantığa, tartışmaya ve yaratıcı tepkilere dayanan yazılı işler ve sunumlar üreterek eleştirel olarak yanıt verme becerisini göstermek.
   4 Alanındaki önemli akademik ve mesleki konseptleri tanıtmak ve tartışmak.
   5 Hem genel hem de özel konularda, bağımsız ve işbirliğine dayalı İngilizce raporlar hazırlamak.
   6 Dil yeterliliklerindeki güçlü ve zayıf yanları değerlendirme ve gelecekteki çalışmalar için plan yapma becerisini gösteren bireysel ve grup bazlı öz-değerlendirme raporlarını hazırlamak.
   7 Standart akademik etiğe uygun yazılı ve görsel sunumlar üretmek; ve sivil ve çevresel konuların farkındalığını göstermek.
   8 Sınıf içi ve dışı katılımı ile, profesyonel bir ortamda potansiyel meslektaşları ve müşterileri ile İngilizce iletişim kurma becerisi göstermek.
   9 Profesyonel olarak biçimlendirilmiş İngilizce çalışmaları üretmek için bilgisayar uygulamalarını kullanmak; ve bilgisayarları sürekli bir dil geliştirme aracı olarak kullanabilme becerilerini göstermek.
   10 İngilizce eğitim yapan bölümlere geçis yapabilmek için yeterli dil bilgisi ve çalışma becerileri yetkinliğini kazanmak.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Web Tab. Öğrenme
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Kısa Sınav
  • Sözlü Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 İngilizce dili ile ilgili konularda düşünce görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak sunar.
   2 Her durumda sorumluluk alır.
   3 İngilizcenin günlük yaşamda kullanılmasına yönelik özgün etkinlikler tasarlar.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Web Tab. Öğrenme
  • Ara Sınav
  • Bilg.Des. Sunum
  • Kısa Sınav
  • Sözlü Değerlendirme
  • Yıl Sonu Final Sınavı
Öğrenme Yetkinliği
   1
      İletişim ve Sosyal Yetkinlik
         1
          Alana Özgü Yetkinlik
             1
              EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.