Türkçe

04050 PSİKOLOJİ (İNGİLİZCE) -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Psikoloji alanı ile ilgili konularda etkin ve yeterli olabilme. %87.00
2 Akademik bilgiye ulaşma, paylaşma ve bilgiyi üretmede yetkin olma. %87.00
3 Alanlarındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. %87.00
4 Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. %87.25
5 Mesleki gelişimine yönelik uygulamalarda bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerinden yararlanabilme. %87.00
6 Mesleki gelişim amaçlı derin ve eleştirel düşünebilme ve uygulamalarına yansıtabilme. %87.25
7 Bir süreci, olayı, olguyu, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları çağdaş yöntemlerle çözme becerisi %87.50
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Çevre koruma, demokrasi, insan hakları gibi evrensel ve etik değerleri işine yansıtma. %90.00
2 Akademik bilgiye ulaşma, paylaşma ve bilgiyi üretmede yetkin olma. %90.50
3 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum sergileyebilme. %87.75
4 Danışanlarının gereksinimlerini dikkate alma ve gerekli uygulamaları yapabilme %89.00
5 Psikoloji alanına ilişkin ölçme ve değerlendirme uygulamalarının amaçlarını belirleyebilme %87.50
6 Psikoloji alanında araştırmalar yapabilme. %88.25
7 Toplum, sivil toplum örgütleri ve diğer kurumlar ile İş birlikçi yaklaşımla proje planı hazırlama. %91.25
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Alanlarına göre tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi. %88.75
2 Psikoloji alanında teknolojik kaynakları kullanabilme %88.75
3 Bireysel olarak ve takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. %88.25
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Kendi programları ile ilgili alanlarında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini alanlarında kullanabilme becerisi. %87.00
2 Öğretim programlarında en az iki adet alan dışı ders almış olması. %88.75
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Psikoloji ve toplum ile ilişkilerini geliştirmede yardımcı olabilme. %87.00
2 Dünyadaki ve toplumdaki yenilikleri ve gelişmelere duyarlı olma ve takip etme. %87.00
3 Farklı kültürler ile ilgili bilgi edinmeye açık olma. %87.00
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci. %87.50
2 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (Çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık %86.75
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.