English

FACULTY OF FINE ART AND DESIGN-INTERIOR ARCHITECTURE (TURKISH)

KIBRIS İLİM ÜNİVERSİTESİ
CYPRUS SCIENCE UNIVERSITY
FACULTY OF FINE ART AND DESIGN-INTERIOR ARCHITECTURE (TURKISH)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA101ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I ( ATATURK'S PRINCIPLES AND HISTORY OF TURKISH REVOLUTION I )Z202.02.02Kavramlar, tanımlar, ders yöntemleri ve kaynakların tanımı, Sanayi Devrimi ve Fransız Devrimi, Osmanlı Devleti’nin Dağılışı (XIX. Yüzyıl), Tanzimat ve Islahat Fermanı, I. ve II. Meşrutiyet, Trablusgarp ve Balkan Savaşları, I. Dünya Savaşı, Mondros Ateşkes Antlaşması, Wilson İlkeleri, Paris Konferansı, M. Kemal’in Samsun’a Çıkışı ve Anadolu’daki Durum, Amasya Genelgesi, Ulusal Kongreler, Mebusan Meclisinin Açılışı, TBMM’nin Kuruluşu ve İç İsyanlar, Teşkilat-ı Esasi Kanunu, Düzenli Ordunun Kuruluşu, I. İnönü, II. İnönü, Kütahya-Eskişehir, Sakarya Meydan Muharebesi ve Büyük Taarruz, Kurtuluş Savaşı sırasındaki antlaşmalar, Lozan Antlaşması, Saltanatın Kaldırılması
BLG101BİLGİSAYAR I ( COMPUTER I )Z202.02.02MS Word, MS Powerpoint, MS Excel, internete araştırma, internet kaynakları değerlendirme, internet kaynakları referanslama, internet güvenliği ve etik, klasör ve dosya yönetimi, bilgisayar hızı ve verimlilik konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
ICM101TEMEL TASARIM I ( BASIC DESIGN I )Z446.07.08
ICM103MİMARİ TEKNİK ÇİZİM I ( ARCHITECTURAL DRAWING I )Z223.04.04
ICM105SERBEST EL ÇİZİMİ ( FREEHAND DRAWING )Z223.05.04
ICM107TEMEL MATEMATİK ( BASIC MATHEMATICS )Z303.04.03
ING101İNGİLİZCE I ( ENGLISH I )Z303.04.03
TRK101TÜRK DİLİ I ( TURKISH LANGUAGE I )Z202.02.02Bildirim, Dil ve Dilin Özellikleri; Dil-Düşünce İlişkisi; Dilin Gücü; Ana Dili-Yerel Dil-Millet Dili-Devlet Dili- Eğitim Dili-Kültür Dili- Uluslar arası Dil; Dil-Kültür İlişkisi; Medeniyet; Dilekçe Yazımı; Dil Aileleri-Dil Grupları -Türkçenin Dünya Dilleri Arasındaki Yeri; Türk Dilinin Tarihî Dönemleri ve Gelişmesi; Dil Bilgisi ve Bölümleri; Sözcük Çeşitleri-Kök-Ek; Cümle ve Cümlenin Öğeleri; Yazım Kuralları ve Uygulaması; Noktalama İşaretleri ve Kullanımıyla İlgili UygulamalarDefinition and characteristics of language. Relationship between language and thought. Relationship between language and culture. Concepts of mother language, cultural language, international language. Writing a letter of application. Languages of the world. The place of the Turkish language among world languages. Historical development of Turkish language. Phonological, morphological, semantic and syntactic structure of Turkish languge.. Types of clauses. Spelling rules. Punctuation marks.
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ATA102ATATÜRK İLKELERI VE İNKILAP TARIHI II ( ATATÜRK'S PRINCIPLES AND HISTORY OF TURKISH REVOLUTION II )Z202.02.02Siyasal Alanda Yapılan İnkılâplar, Hukuk Alanında Yapılan İnkılâplar, Eğitim ve Kültür Alanında Yapılan İnkılâplar, İktisâdi Alanda Yapılan İnkılâplar, Sosyal Alanda Yapılan İnkılâplar, Atatürk İlkeleri, Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası, İkinci Dünya Savaşı Yıllarında TürkiyeThis course introduces the features of the Turkish Revolution and similar concepts, the reforms of the Ottoman Empire before the Turkish Revolution, the importance of Ataturk’s reforms, the emergence of Ataturk’s thought system and the revolutionary effect of the new Turkish Republic, and the Turkish war of independence.
BLG102BİLGİSAYAR II ( COMPUTER II )Z202.02.02İleri seviyede MS Excel kullanımı
ICM102TEMEL TASARIM II ( BASIC DESIGN II )Z446.07.08
ICM104MİMARİ TEKNİK ÇİZİM II ( RENDERING AND PRESENTATION TECHNIQUES )Z223.04.04
ICM106GÖRSEL İLETİŞİM TEKNİKLERİ ( ARCHİTECTURAL DRAWİNG II )Z223.05.04
ICM108YAPI BİLGİSİNE GİRİŞ ( INTRODUCTION TO BUILDIG CONSTRUCTION )Z223.04.04
ING102İNGİLİZCE II ( ENGLISH II )Z303.04.03
TRK102TÜRK DİLİ II ( TURKISH LANGUAGE II )Z202.02.02Cümle Çeşitleri; Anlatım Bozuklukları; Paragraf; Anlatım Biçimleri; Yazılı Anlatım Türleri; Sözlü Anlatım Türleri; Yazım Kuralları ve Noktalama İşaretleri
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ICM201İÇ MEKÂN TASARIM STÜDYOSU I ( INTERIOR DESIGN STUDIO I )Z446.09.08
ICM203İÇ MEKANDA MALZEME ( INTERIOR MATERIALS )Z223.04.04
ICM205BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM I ( COMPUTER AIDED DESIGN I )Z223.04.04
ICM207İÇ MİMARLIKTA YAPI I ( CONSTRUCTION İN INTERIOR ARCHITECTURE I )Z223.05.04
ICM209AYDINLATMA ( LIGHTINING )Z202.03.02
ICM211ANTİK MİMARLIK TARİHİ ( HISTORY OF ANCIENT ARCHITECTURE )Z202.02.02
ICM213EKOLOJİ VE TASARIM ( ECOLOGY AND DESIGN )Z303.03.03
SINIF: 2 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ICM202İÇ MEKÂN TASARIM STÜDYOSU II ( INTERIOR DESIGN STUDIO II )Z446.09.08
ICM204ERGONOMİ ( ERGONOMICS )Z223.04.04
ICM206BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM II ( COMPUTER AIDED DESIGN II )Z223.04.04
ICM208İÇ MİMARLIKTA YAPI II ( CONSTRUCTION IN INTERIOR ARCHITECTURE II )Z223.04.04
ICM210TOPOĞRAFYA ( SURVEYING AND MAPPING )Z303.03.03
ICM212TÜRK MİMARLIK TARİHİ ( HISTORY OF TURKISH ARCHITECTURE )Z202.02.02
ICM214PEYZAJ MİMARLIĞI TEORİSİ ( THEORY OF LANDSCAPE ARCHITECTURE )Z303.04.03
SINIF: 3 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ICM301İÇ MEKÂN TASARIM STÜDYOSU III ( INTERIOR DESIGN STUDIO III )Z446.09.08
ICM303MOBİLYA TASARIMI VE YAPIMI I ( FURNITURE DESIGN AND CONSTRUCTION I )Z223.05.04
ICM305MİMARİ AKUSTİK ( ARCHITECTURAL ACOUSTICS )Z223.04.04
ICM307İÇ MEKÂN PEYZAJ TASARIMI ( INTERIOR LANDSCAPE DESIGN )Z223.04.04
ICM309AVRUPA MİMARLIK TARİHİ ( HISTORY OF EUROPEAN ARCHITECTURE )Z202.02.02
ICM311YAZ STAJI I ( SUMMER PRACTICE I )Z021.03.02
ICM313MUTFAK TASARIMI ( KİTCHEN DESIGN )S223.03.04
SINIF: 3 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ICM302İÇ MEKÂN TASARIM STÜDYOSU IV ( INTERIOR DESIGN STUDIO IV )Z446.09.08
ICM304MOBİLYA TASARIMI VE YAPIMI II ( FURNITURE DESIGN AND CONSTRUCTION II )Z223.06.04
ICM306ÇEVRE KONTROLÜ ( ENVIRONMENTAL CONTROL )Z223.04.04
ICM308İÇ MEKANDA DETAY ( INTERIOR DETAILING )Z223.06.04
ICM310ÇAĞDAŞ MİMARLIK TARİHİ ( HISTORY OF CONTEMPORARY ARCHITECTURE )Z202.02.02
ICM312SANAT VE ESTETİK ( ART AND AESTHETICS )S202.03.02
SINIF: 4 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ICM401İÇ MEKÂN TASARIM STÜDYOSU V ( INTERIOR DESIGN STUDIO V )Z446.010.08
ICM403PROJE YÖNETİMİ ( PROJECT MANAGEMENT )Z202.06.02
ICM405YAZ STAJI II ( SUMMER PRACTICE II )Z021.03.02
ICM407SÜRDÜRÜLEBİLİR KENTLER ( SUSTAINABLE CITIES )S303.06.03
ICM409ÇELİK YAPILAR ( STEEL STRUCTURES )S303.05.03
SINIF: 4 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
ICM402BİTİRME PROJESİ ( GRADUATION PROJECT )Z446.010.08
ICM404MESLEKİ UYGULAMA ( PROFESSIONAL PRACTICE )Z303.06.03
ICM406YAPILI ÇEVRENİN TASARIMI ( DESIGN OF THE BUILT ENVIRONMENT )Z303.05.03
ICM408SÜRDÜRÜLEBİLİR MİMARLIK ( SUSTAINABLE ARCHITECTURE )S303.05.03
ICM410MİMARLIK VE PEYZAJ ( ARCHITECTURE AND LANDSCAPE )S303.04.03
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.