English


FIRST AND EMERGENCY AID (TURKISH) PROGRAMME
COURSE DESCRIPTION
Name of the Course Unit Code Year Semester In-Class Hours (T+P) Credit ECTS Credit
PROFFESIONAL PRACTICES I ACL201 2 3 6+4 8.0 10.0


Objectives and Contents
Objectives of the Course Unit Taking appropriate ECG technique and distinguishing heart rhythm disorders. 1-To calibrate the device and place the electrodes at the right points and take ECG 2-ECG waves and intervals to distinguish and evaluate To distinguish heart rhythm disorders on 3-ECG 4-Defining myocardial infarction and cardiac arrest rhythms on ECG 5-To initiate appropriate emergency treatment in rhythm and conduction disorders 6-Using emergency medicines determined in the protocol
Contents of the Course Unit Anatomy and physiology of the heart -ECG and diagnose the rhythm Basic ECG applications and examples Advanced ECG applications and examples Emergency Medicines Used in Basic Life and Advanced Life Support -Applying emergency care protocols in adult rhythm disorders I -Applying emergency care protocols in child rhythm disorders I topics Case studies with copious examples
Contribution of the Course Intending to Provide the Professional Education Taking the ECG correctly and diagnosing the rhythm, Reading and interpreting ECG at a basic level, Reading and interpreting advanced ECG, Using emergency medicines specified in the protocol To apply the algorithms related to treatment

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.