English

02060 ENGLISH LANGUAGE TEACHING (ENGLISH) -
LEVEL: Bachelor's Degree, TYYÇ: Level 6, EQF-LLL: Level 6, QF-EHEA: First Cycle

Level of Contribution from 0 to 5* Level of Contribution Existence of Contribution (Relation)
Course-Programe LOs Relations
Compulsory Course Units
No Name of the Course Unit Programme Learning Outcomes
T%
1 ATATURK'S PRINCIPLES & HISTORY OF TURKISH REVOLUTION II00
2 EDUCATİONAL PSYCHOLOGY00
3 EDUCATİONAL PHİLOSOPHY 00
4 INSTRUCTİONAL TECHNOLOGY AND MATERİALS DESİGN00
5 RESEARCH METHODS İN EDUCATİON00
6 SCHOOL ADMİNİSTRATİON 00
7 MEASUREMENT AND EVALUATİON 00
8 ADVANCED READİNG II00
9 ADVANCED WRİTİNG II00
10 LİSTENİNG AND PRONUNCİATİON II00
11 THE STRUCTURE OF ENGLİSH00
12 ORAL COMMUNİCATİON SKİLLS II00
13 LİNGUİSTİCS II00
14 ENGLİSH TEACHİNG PROGRAMS00
15 LANGUAGE ACQUİSİTİON 00
16 ENGLİSH LİTERATURE II00
17 TEACHİNG ENGLİSH TO YOUNG LEARNERS II00
18 TEACHİNG LANGUAGE SKİLLS II00
19 LİTERATURE AND LANGUAGE TEACHİNG II00
20 LANGUAGE TESTİNG İN ELT00
21 COUNSELİNG İN SCHOOLS 00
22 TEACHİNG PRACTİCE II00
23 FOREİGN LANGUAGE II00
24 TURKISH LANGUAGE II00
Related number of course units / 24--
Level of contribution--
*Level of Contribution (0-5): Empty-Null (0), 1- Very Low, 2- Low, 3- Medium, 4- High, 5- Very High
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.