|
|
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-EDUCATION MANAGEMENT (MS) (Without Thesis)
|
---|
KIBRIS İLİM ÜNİVERSİTESİ CYPRUS SCIENCE UNIVERSITY | INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-EDUCATION MANAGEMENT (MS) (Without Thesis) | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EYD509 | EĞİTİM YÖNETİMİ
( EDUCATİONAL ADMİNİSTRATİON ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Bu ders, eğitim yönetiminin temel kavramları, bir örgüt olarak eğitim, örgütsel yapılar ve eğitim örgütleri, eğitim yönetimi kuramları, eğitim yönetimi süreçleri, eğitim örgütlerinde liderlik, eğitim örgütünde iletişim, eğitimde etik, yönetim, eğitim örgütünde olumlu bir sosyal iklim yaratma, eğitim planlaması ve ekonomisi ve eğitim denetimi ile ilgili konuları içerir. | | EYD511 | EĞİTİMDE LİDERLİK
( LEADERSHİP İN EDUCATİON ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Liderlik kavramı ve tanımı, Liderliğin tarihsel gelişimi, Liderlik kuramları, Etkili liderin özellikleri. Lider yönetici, Başarısız liderin özellikleri, Etik, öğretimsel ve öğretmen liderliği | | EYD528 | NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
( QUALITATIVE RESEARCH TECHNIQUES ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | | | EYD529 | SEMİNER
( SEMINAR ) | Z | 0 | 0 | 0.0 | 2.0 | 0 | | | LEA503 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİMSEL ETİK
( RESEARCH METHODS AND SCİENTİFİC ETHİCS ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Bu ders, araştırma tasarımı, veri toplama yöntemleri, veri analizi, hipotez geliştirme ve test etme gibi konuları kapsamaktadır. Nicel ve nitel araştırma yöntemleri, anket ve gözlem teknikleri gibi veri toplama araçları da bu dersin içeriğinde yer almaktadır. Ayrıca, bilimsel araştırmaların etik boyutları, bilimsel yanıltma, intihal ve veri manipülasyonu gibi etik ihlallerin önlenmesine yönelik etik kurallar ve standartlar dersin önemli bir bölümünü oluşturacaktır. Öğrencilere akademik yazım kuralları, etik ilkeler doğrultusunda araştırma raporu yazımı ve bilimsel yayın süreci hakkında bilgi verilecektir. | | LEA504 | İSTATİSTİK
( STATISTICS ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | | | EYD524 | AKADEMİK YAZMA TEKNİKLERİ
( ACADEMIC WRITING TECHNIQUES ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Bilimsel yazımın kökeni, bilimsel makale yazımı, başlık, özet, giriş, yöntem, tartışma ve sonuçlar bölümlerin yazımı. Kaynaklar ve Atıf yapma, Tez Yazımı | | EYD535 | EĞİTİMDE STRATEJİK PLANLAMA VE YÖNETİM
( STRATEGIC PLANNING AND MANAGEMENT IN EDUCATION ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | EYD536 | YÖNETİM KURAMLARI VE SÜREÇLERİ
( MANAGEMENT THEORIES AND PROCESSES ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | EYD538 | ÇAĞDAŞ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI
( CONTEMPORARY MANAGEMENT APPROACHES ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | EYD540 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SİSTEMLERİ
( COMPARATİVE EDUCATİON SYSTEMS ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | | | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EYD506 | SEMİNER
( SEMİNAR ) | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Seminer konusu belirleyerek rapor hazırlar | | LEA502 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİMSEL ETİK
( RESEARCH METHODS AND SCIENTIFIC ETHICS ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Bilimsel Araştırma Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar, Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları, Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri , Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu, Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları, Araştırma Önerisi Yazma -Bir 'Özet' Öneri Hazırlama, Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları, Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler, Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi | Ethical Issues/Unethical Behaviors in Research and Their Prevention, Scientific Research Methods, Planning Scientific Research: Research Problems, Hypotheses, and Objectives, Access to Scientific Knowledge: Library, Digital Library, Databases, Scientific Data Collection and Measurement Methods, Data Analysis Methods and Presentation, Concepts of Validity and Reliability, Writing a Research Proposal - Preparing an 'Abstract' Proposal, Preparation/Reporting Methods for Research Reports, Basic Rules and Examples in Article Writing, Higher Education Board Guidelines on Scientific Research and Publication Ethics | EYD521 | EĞİTİM DENETİMİ
( SUPERVİSİON İN EDUCATİON ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Denetim kavramı ve kapsamı, denetim türleri, denetimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, klinik denetim felsefesi, klinik denetimin uygulanması, öğretimsel denetim, kurum denetimi, denetçide aranan özellikler, Türkiye’deki denetim uygulamaları. | | EYD525 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SİSTEMLERİ
( COMPARATIVE EDUCATION SYSTEMS ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı ve diğer eğitim bilimi dallarıyla ilişkisi, karşılaştırmalı bilimin geçirdiği evreler, karşılaştırmalı eğitimde belli başlı sorunlar, Türkiye’de karşılaştırmalı eğitim çalışmaları, farklı eğitim sistemlerinden örnekler. | | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EYD599-I | TEZ ÇALIŞMASI I
( THESİS I ) | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | EYD599-II | TEZ ÇALIŞMASI II
( THESİS II ) | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | |