|
|
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-EDUCATION MANAGEMENT (MS) (Without Thesis)
|
---|
KIBRIS İLİM ÜNİVERSİTESİ CYPRUS SCIENCE UNIVERSITY | INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-EDUCATION MANAGEMENT (MS) (Without Thesis) | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EYD509 | EĞİTİM YÖNETİMİ
( EDUCATİONAL ADMİNİSTRATİON ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Bu ders, eğitim yönetiminin temel kavramları, bir örgüt olarak eğitim, örgütsel yapılar ve eğitim örgütleri, eğitim yönetimi kuramları, eğitim yönetimi süreçleri, eğitim örgütlerinde liderlik, eğitim örgütünde iletişim, eğitimde etik, yönetim, eğitim örgütünde olumlu bir sosyal iklim yaratma, eğitim planlaması ve ekonomisi ve eğitim denetimi ile ilgili konuları içerir. | | EYD511 | EĞİTİMDE LİDERLİK
( LEADERSHİP İN EDUCATİON ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 8.0 | 3 | Liderlik kavramı ve tanımı, Liderliğin tarihsel gelişimi, Liderlik kuramları, Etkili liderin özellikleri. Lider yönetici, Başarısız liderin özellikleri, Etik, öğretimsel ve öğretmen liderliği | | LEA502 | ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE BİLİMSEL ETİK
( RESEARCH METHODS AND SCIENTIFIC ETHICS ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Araştırmada Etik Sorunlar/Etik Dışı Davranışlar ve Önlenmesi, Bilimsel Araştırma Yöntemleri,Bilimsel Araştırma Planlanma: Araştırma Problemleri, Hipotezler ve Amaçlar, Bilimsel Bilgiye Erişim: Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları, Bilimsel Veri Toplama ve Ölçme Yöntemleri , Veri Analiz Yöntemleri ve Sunumu, Geçerlilik Ve Güvenirlik Kavramları, Araştırma Önerisi Yazma -Bir 'Özet' Öneri Hazırlama, Araştırma Raporu Hazırlama/Raporlama Metotları, Makale Yazımında Temel Kurallar Ve Örnekler, Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma Ve Yayın Etiği Yönergesi | | EYD521 | EĞİTİM DENETİMİ
( SUPERVİSİON İN EDUCATİON ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Denetim kavramı ve kapsamı, denetim türleri, denetimin planlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi, klinik denetim felsefesi, klinik denetimin uygulanması, öğretimsel denetim, kurum denetimi, denetçide aranan özellikler, Türkiye’deki denetim uygulamaları. | | EYD525 | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM SİSTEMLERİ
( COMPARATIVE EDUCATION SYSTEMS ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Karşılaştırmalı eğitimin tanımı ve diğer eğitim bilimi dallarıyla ilişkisi, karşılaştırmalı bilimin geçirdiği evreler, karşılaştırmalı eğitimde belli başlı sorunlar, Türkiye’de karşılaştırmalı eğitim çalışmaları, farklı eğitim sistemlerinden örnekler. | | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EYD506 | SEMİNER
( SEMİNAR ) | Z | 0 | 0 | 0.0 | 4.0 | 0 | Seminer konusu belirleyerek rapor hazırlar | | EYD508 | NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
( QUALİTATİVE RESEARCH ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 6.0 | 3 | Nitel Araştırmanın Kuramsal Temelleri; Nitel Araştırma Türleri; Bir Nitel Araştırma İçin uygun Metot Oluşturma; Nitel Araştırmada Veri Toplama; Nitel Araştırmada Veri Analizi | | LEA501 | İSTATİSTİK
( STATISTICS ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 7.0 | 3 | Bu ders; Hipotez Testine Giriş,Verileri SPSS ile Karşılaştırmak,Bağımsız Örneklem T Test I,Bağımsız Örneklem T Test II,T test for Related Samples,Varyans Analizi - ANOVA,Varyans Analizi ve Post Hoc Testler,Korelasyon Analizi I,Korelasyon Analizi II,Doğrusal Regresyon,Parametrik Olmayan Testler; konularını içermektedir. | | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EYD599-I | TEZ ÇALIŞMASI I
( THESİS I ) | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EYD599-II | TEZ ÇALIŞMASI II
( THESİS II ) | Z | 0 | 0 | 0.0 | 30.0 | 0 | | | |