|
|
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-EDUCATIONAL ADMINISTRATION (Ph.D.)
|
---|
KIBRIS İLİM ÜNİVERSİTESİ CYPRUS SCIENCE UNIVERSITY | INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-EDUCATIONAL ADMINISTRATION (Ph.D.) | SINIF: 1 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EYD601 | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
( RESEARCH METHODS IN EDUCATION ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | Bu ders; bilimsel araştırma kavramı, tanımlar,eğitim araştırmalarında problem durumu,temel paradigmalar ve araştırma yöntemleri,eğitim araştırmalarında örneklem/ çalışma grubu,veri toplama teknikleri 1(nicel),veri toplama teknikleri 2 (nitel),veri analizi 1 (nicel),veri analizi 2 (nitel),kodlama çeşitleri,bilimsel kaynaklar ve veri tabanlarına erişim,geçerlik güvenirlik kavramları,eylem araştırması,araştırma raporu yazma,araştırma önerisi hazırlama; konularını içermektedir. | This course covers the concepts of scientific research, definitions, problem situations in educational research, basic paradigms and research methods, sampling/workgroup in educational research, data collection techniques 1 (quantitative), data collection techniques 2 (qualitative), data analysis 1 (quantitative), data analysis 2 (qualitative), types of coding, access to scientific sources and databases, concepts of validity and reliability, action research, research report writing, and research proposal preparation | EYD603 | EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA
( QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION ) | Z | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | Nitel Araştırmanın Kuramsal Temelleri; Nitel Araştırma Türleri; Bir Nitel Araştırma İçin uygun Metot Oluşturma; Nitel Araştırmada Veri Toplama; Nitel Araştırmada Veri Analizi | | EYD600 | EĞİTİM YÖNETİMİNDE TEORİ VE UYGULAMA
( THEORY AND APPLICATION IN EDUCATIONAL ADMINISTRATION ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | | | EYD604 | ÖRGÜT KÜLTÜRÜ
( ORGANIZATIONAL CULTURE ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | | | EYD605 | EĞİTİMSEL İSTATİSTİĞİ
( EDUCATIONAL STATISTICS ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | Bu ders; Hipotez Testine Giriş,Verileri SPSS ile Karşılaştırmak,Bağımsız Örneklem T Test I,Bağımsız Örneklem T Test II,T test for Related Samples,Varyans Analizi - ANOVA,Varyans Analizi ve Post Hoc Testler,Korelasyon Analizi I,Korelasyon Analizi II,Doğrusal Regresyon,Parametrik Olmayan Testler; konularını içermektedir. | | EYD608 | EĞİTİM YÖNETİMİ ARAŞTIRMALARI
( EDUCATIONAL MANAGEMENT RESEARCH ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | | | EYD610 | YÜKSEK ÖĞRETİM YÖNETİMİ
( HIGHER EDUCATION ADMINISTRATION ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | Yükseköğretim mevzuatı ve üniversite yönetimi, bilgi toplumlarında üniversitenin değişen rolleri ve görevleri, girişimci üniversite, akademisyenlerin iş doyumu, yükseköğretimde kalite, yükseköğretimde kalite güvencesi, Bologna süreci , Bologna süreci ile yükseköğretimde Öngörülen Beceri ve yetkinlikler | | SINIF: 1 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | EYD614 | EĞİTİMDE FELSEFİ YAKLAŞIMLAR
( PHILOSOPHICAL APPROACHES IN EDUCATION ) | S | 3 | 0 | 3.0 | 10.0 | 3 | Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği,Felsefenin alanları, epistemoloji,ontoloji,Aksiyoloji,Mantık,Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki,Felsefenin eğitime katkıları, Eğitim felsefesinin tanımı,içeriği,amacı,Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm(Sokrates,PlatoniHegel), Realizm(Aristoteles,Lock,Hume) ve eğitim,Daimicilik Eğitim Akımı Esasicilik Eğitim Akımı iki Eğitim Akımının Karşılaştırılması,J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı,Diyalektik materyalizm (+K.Marks) Diyalektik yetişek Politeknik Eğitim, Pragmatizm(+J.Dewey,W.Jemes) ve eğitim İlerlemecilik,Yeniden -kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi,Varoluşçuluk ve Eğitim(F.Nietzsche,J.P.Sartre,M.Heidegger,A.Camus) Açık Okul Sistemi, Postmodernist Felsefe-Bilim ve Eğitim(F.Nietzsche,M.FoucaultP.Feyerabent,J.Derrida),Son Dönem Eğitim akımlarının Geleneksel eğitim akımları ile karşılaştırılması, Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler . | | SINIF: 2 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | SEM619 | SEMINER
( SEMINAR ) | Z | 0 | 3 | 0.0 | 10.0 | 3 | | | SINIF: 2 - DÖNEM: 2 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | YET620 | DOKTORA YETERLİLİK
( DOCTORED QUALIFICATIONS ) | Z | 0 | 0 | 0.0 | 20.0 | 0 | | | SINIF: 3 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | TEZ622 | DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI I
( THESİS I ) | Z | 0 | 1 | 0.0 | 30.0 | 1 | | | TEZ622 - II | DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI II
( THESIS II ) | Z | 0 | 1 | 0.0 | 30.0 | 1 | | | SINIF: 4 - DÖNEM: 1 | Ders Kodu | Ders Adı | DT | T | P | K | ECTS | H.S. | İçerik TR | İçerik ING | TEZ622-III | DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI III
( PHD THESIS STUDY III ) | Z | 0 | 1 | 0.0 | 30.0 | 1 | | | TEZ622-IV | DOKTORA TEZ ÇALIŞMASI IV
( PHD THESIS-IV ) | Z | 0 | 1 | 0.0 | 30.0 | 1 | | | |