Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları |
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık ve Pekiştirme |
1 |
1 Destinasyon Yönetimi Kavramı:
Bir turizm destinasyonu belirleme, Destinasyon Yönetim Rolleri, 10 Başarılı destinasyon olarak, destinasyon yönetiminde paydaşlar, Destinasyon yönetişimi, Destinasyon Yönetim Organizasyonları (DMO'lar) Dosya bulunamadı |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
2 |
2 Destinasyon Planlaması: Turizm planlamasının özellikleri, Destinasyon yönetimi için turizm planlama süreci, varış yeri vizyonu, turizm planlama araç setleri, özel varış yeri planlama formu Dosya bulunamadı |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
3 |
3 Hedef Pazarlama:
Hedef Pazarlama İlkesi, Hedef pazarlama planlaması-hedef vizyonu, DMO vizyonu, DMO Misyonu
Hedef Pazarlama Sistemi (DMS) ve PRICE Modeli, Konumlandırma- İmaj Markalama (PIB) yaklaşım geliştirme Dosya bulunamadı |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
4 |
4 VAKA ÇALIŞMASI: 1. KKTC Turizm Bakanlığı,
2. KKTC Kaynaklar, Enerji ve Turizm Bakanlığı (RET) Dosya bulunamadı |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
5 |
5 Destinasyon Yönetimi Araştırması
Araştırmanın hedef yönetimine katkısı, Hedef yönetimi araştırmasının temelleri, Potansiyel pazarların analizi, Hedef imajının analizi, Hedef rekabetçiliğinin analizi, Hedef yönetimi araştırma planının hazırlanması-SAYGI U Kriterleri Dosya bulunamadı |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
6 |
6 Hedef Ürün Geliştirme
Hedef ürünün tanımı ve bileşenleri, Turizm Alanı Yaşam Döngüsü (TALC), Hedef kalitesi, Ürün Geliştirme Stratejisi modelleri-ANSOFF'dan büyüme stratejisi matrisi, Hedef ürün geliştirme ilkeleri Dosya bulunamadı |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
7 |
7 Destinasyon Ortaklıkları ve Ekip Oluşturma
Hedef ortaklık, Hedef ekip oluşturma, Ortaklık ve hedef yönetişim, Hedef ortakların belirlenmesi, Hedef Yönetiminde Kamu-Özel Ortaklığı Dosya bulunamadı |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
8 |
8 Ara sınav Dosya bulunamadı |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
9 |
9 Hedef Topluluk ve turizm paydaş ilişkileri
Topluluk ve bölge sakinleri ilişkileri, Turizm sektörü paydaş ilişkileri, Paydaş ve paydaş teorisi, Turizm sektörü paydaş türleri Dosya bulunamadı |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
10 |
10 Destinasyon Yönetişimi ve Liderlik
Hedef yönetişimin tanımı, Yönetişimin Boyutları, DMO hesap verebilirliği, DMO şeffaflığı, DMO organizasyon yapısı, DMO etkinliğinin ölçülmesi, DMO'ların liderlik rolü Dosya bulunamadı |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
11 |
11 Destinasyon İletişimi ve Promosyonları
Hedef Markalaşma, Hedef markalamanın önemi ve yararları, Hedef markalamanın zorlukları, İyi bir hedef markanın özellikleri
Marka bilinci oluşturmada temel kavramlar, Hedef marka bilinci oluşturma basamakları
Bütünleşik pazarlama İletişim bileşenleri, yararları ve planlaması
İnternet Pazarlamasının İktidarsızlığı, DMO'lar için web sitesinin rolleri, Web Sitesi Değerlendirmesi Dosya bulunamadı |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
12 |
12 Örnek olay Dosya bulunamadı |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
13 |
13 Tüketici Davranışı ve Pazar Eğilimleri
Turizm destinasyonu seçimi, Destinasyonun etkisi Image, Seyahat satın alma davranışı süreci, Turizm piyasası segmentasyonu, Pazar eğilimleri, İç turizmde eğilimler ve gelecekteki beklentiler, Uluslararası Turizmde eğilimler ve gelecekteki beklentiler, Destinasyon yönetimi ve pazarlamasında güncel ve gelecekteki sorunlar Dosya bulunamadı |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|
14 |
14 Final Sınavı |
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
|