PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Mesleki bilgilerini ve pratik uygulama becerilerini çalışma ortamında en üst düzeyde kullanabilir. |
   2 |
Klinikte karşılaştığı vakaları bilimsel bir yaklaşımla değerlendirerek bireyselleştirilmiş hemşirelik bakımını uygular. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Grup Çalş. / Ödevi
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
- Kurul Sınavı
- Uygulama Sınavı
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, bireyin ve toplumun sağlık ve hastalık bakımını karşılamada ve korumada en üst düzeyde yerine getirir ve holistik hemşirelik yaklaşımını uygular. |
   2 |
Her yaştan birey, aile, grup ve toplumun sağlığı korunması ve geliştirilmesi için hemşirelik süreçlerinden yararlanır. |
   3 |
Bireyselleştirmiş hemşirelik bakımını, hasta bireylerde hastalıkların altında yatan mekanizmaların çözümünde ve sağlıklı bireylerde sağlığın korunması ve geliştirilmesi süreçlerinde uygular. |
   4 |
Hastalıkların bakımında ve sağlıklı bireylerde sağlığın korunmasının yanı sıra terminal dönemde olan hastalarla da ilgilenerek bütüncül hemşirelik bakımını uygular. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
   5 |
|
|
- Ders
- Arazi Çalışması
- Laboratuar
- Okuma
- Ödev
- Proje Hazırlama
- Staj
- Uygulama
- Yerinde Uygulama
- Mesleki Faaliyet
- Sosyal Faaliyet
- Tez Hazırlama
- Alan Çalışması
- Rapor Yazma
|
- Ara Sınav
- Bilg.Des. Sunum
- Final Sınavı
- Kısa Sınav
- Ödev Değerlendirme
- Sözlü Değerlendirme
- Tez Sunma
- Uzman Değerlendirmesi
- Uygulama Sınavı
- Yıl Sonu Final Sınavı
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Sağlıklı veya hasta bireylerin her ortamda hemşirelik bakım ihtiyaçlarını kanıta dayalı ve hasta odaklı çağdaş yaklaşımlar doğrultusunda saptayarak hemşirelik bakımını planlar, uygular ve değerlendirir. |
   2 |
Çeşitli çevrelerde, bilimsel merkezli terapötik hemşirelik yaklaşımı uygular ve bu sayede bireysel ve toplumsal sağlığın düzeyinin arttırılmasını ve korunmasını sağlar. |
   3 |
Disiplinler arası ve mutlidisipliner gerektiren çalışmalarda hemşirelik özelliklerini ve liderlik becerilerini kullanarak koordinasyonu sağlar. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Kişisel ve mesleki gelişiminde bilime dayalı yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimser. |
   2 |
Kanıta dayalı hemşirelik yaklaşımını benimseyerek inovasyon yeteneklerini geliştirir ve bütün bu yeteneklerini harmanlayarak, pratiğe aktarır ve güncel bilgiyi takip eder. |
   3 |
Evrensel değerler çerçevesinde eleştirel düşünerek, akademik yetenekleri kapsamında bilimsel sonuca ulaşır ve bütün bu yeteneklerini birleştirerek hasta merkezli bakımı sağlar ve sağlık kalitesini arttırır. |
   4 |
Ulusal ve uluslararası sağlık politikaları geliştirmede profesyonel hemşirelik rollerini kullanarak karar verme mekanizmasının içinde bulur ve çalışmalara katkı sağlar. |
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
   4 |
|
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Alanındaki bilimsel bilgileri takip etmek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olmak amacıyla en az bir yabancı dili orta düzeyde kullanma yeteneğine sahiptir. |
   2 |
Üst düzeyde kullanma becerisi gerektiren bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak ulusal ve uluslararası standartlara uygun ve bilimsel kanıtlara dayalı olarak güvenli ve kaliteli bakım verir. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde rol ve sorumluluklarını etik ilkeler, mesleki değerler ve yasal düzenlemeler çerçevesinde multidisipliner bir yaklaşımda uygular. |
   2 |
Eleştirel düşünme yeteneklerini kullanarak, mevcut bilginin temelini araştırır, yeni bilgilerle arasındaki etkileşimleri sorgular ve bireyselleştirilmiş hasta bakımı kapsamında hemşirelik bilimine katkıda bulunur. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
|
|