Türkçe

06010 HEMŞİRELİK -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

Sınıflandırılmış Sıralı TYYÇ Düzey / TYYÇ Temel Alan / CSU Program
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI ÖĞRENME-ÖĞRETME
YÖNTEMİ
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME
YÖNTEMİ
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir.
   1 Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
   2 Mesleki uygulamalarına temel oluşturan kuram ve modelleri bilir.
   3 hemşirelik temel uygulamalarını öğrenir
   4 hemşirelik temel uygulamalarını yapabilir
   5 hangi durumda hangi uygulamayı yapacağını bilir
   6 uygulama becerilerini edinir
   7 uygulamaların doğru tekniklerini gösterebilir
   8 her bir uygulamayı sırası ile söyleyebilir
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Seminer
  • Staj
  • Uygulama
  • Yerinde Uygulama
  • Mesleki Faaliyet
  • Tez Hazırlama
  • Alan Çalışması
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Kısa Sınav
  • Ödev Değerlendirme
  • Uygulama Sınavı
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Staj Sınavı
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
   1 Hemşirelik bilim ve sanatının gereklerini, toplumun sağlık ve hastalık bakımını karşılamada ve korumada en üst düzeyde kullanabilme becerisine sahiptir.
   2 Hemşirelikle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme, kullanabilme becerisine sahiptir.
   3 Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakımı gereksinimlerini kanıta dayalı ve bütüncül yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda karşılar.
   4 Hemşirelik uygulamalarında bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır.
   5 her bir uygulamanın ismi söylendiğinde anlatabilir
   6 uygulamaları standartlara göre yapabilir
   7 hangi durumda yapacağı uygulamaları yapabilir
  • Ders
  • Okuma
  • Ödev
  • Proje Hazırlama
  • Staj
  • Ara Sınav
  • Final Sınavı
  • Uygulama Sınavı
  • Yıl Sonu Final Sınavı
  • Staj Sınavı
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
   1 Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde yer alır.
   2 Ekip çalışmasına inanır, olumlu kişiselarası ilişkilere ve liderlik özelliklerine sahiptir ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurar.
   3 Hemşirelik alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
  • Ders
  • Grup Çalş. / Ödevi
  • Ödev
  • Staj
  • Yerinde Uygulama
  • Rapor Yazma
    Öğrenme Yetkinliği
       1 Hemşirelik uygulamalarında yaşam boyu öğrenme, sorun çözme, eleştirel düşünme ve liderlik becerilerini kullanarak mesleğini uygular.
       2 Hemşirelik uygulamalarını mesleki standartlar, etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
       3 Hemşirelik uygulamalarında öğrenme-öğretme sürecini kullanır
    • Ders
    • Laboratuar
    • Okuma
    • Ödev
    • Staj
    • Uygulama
    • Yerinde Uygulama
    • Mesleki Faaliyet
    • Sosyal Faaliyet
    • Ara Sınav
    • Final Sınavı
    İletişim ve Sosyal Yetkinlik
       1 En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
       2 Birey, aile ve toplumla etkili iletişim kurar.
       3 Sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde çalışır.
       4 Profesyonel gelişime katkıda bulunacak etkinliklerde yer alır.
       5 Toplumsal ve sosyal etkinliklerde yer alır.
    • Okuma
    • Staj
    • Uygulama
    • Sosyal Faaliyet
    • Ara Sınav
    Alana Özgü Yetkinlik
       1 Hemşirelik uygulamalarında kültürel özellikleri dikkate alır
       2 Hemşirelik uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
       3 Hemşirelik uygulamalarında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır.
       4 Hemşirelik uygulamalarında, insan haklarına saygılı ve hoşgörülü davranır.
       5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimser.
    • Ders
    • Laboratuar
    • Okuma
    • Staj
    • Alan Çalışması
    • Ara Sınav
    • Final Sınavı
    • Kısa Sınav
    • Ödev Değerlendirme
    EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.