PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
ÖĞRENME-ÖĞRETME YÖNTEMİ |
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME YÖNTEMİ |
BİLGİ |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
   1 |
Kişilik kuramları ile ilgili temel kavramsal bilgileri tanır; ilgili kuramsal bilgilere ve farklı yaklaşımlar hakkında bilgi sahip olur. |
   2 |
Kişilik kuramcılarını ve öne çıkan bakış açılarını değerlendirir. |
   3 |
Kişiliğin geçirdiği tarihsel gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur. |
   4 |
Psikolo bilimi ile ilgili farklı kuramsal yaklaşım ve bakış açılarına (davranışsal, biyolojik, bilişsel, evrimsel, hümanistik, psikodinamik ve sosyokültürel) ait temel bilgilere sahiptir. |
   5 |
Genel psikoloji tarihi hakkında bilgi sahibidir; psikoloji ile ilgili diğer alanları tanır ve alt alanları hakkında yeterli bilimsel alt yapıya ait bilgiyi geliştirir. |
   6 |
Psikolojinin ilgi alanına giren durum ve sorunlara uygun analitik yöntemleri açıklar. |
   7 |
Psikoloji biliminden elde ettiği bilgileri sosyal ve toplumsal alana uygulanmasını tanımlar. |
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
- Ders
- Ödev
- Yerinde Uygulama
- Sosyal Faaliyet
|
- Ara Sınav
- Final Sınavı
- Ödev Değerlendirme
|
BECERİLER |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır.
|
   1 |
Bilimsel araştırma deseni oluşturma, veri toplama, yorumlama, ilgili istatistik tekniklerini kullanarak sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. |
   2 |
Psikolojiyi diğer beşeri bilimlerle (tarih, felsefe, sosyoloji, siyaset, edebiyat, iktisat v.b.) disiplinlerarası bir düzlemde değerlendirir ve diğer bilimsel alanlarla olan bağlantılarını kurabilir. |
   3 |
Psikolojik değerlendirme araçlarının temel ilkelerini bilir; değerlendirme araçlarıyla ilgili temel düzey bilgilere sahip olur ve temel düzey görüşme becerisi kazanır. |
   4 |
Bilimsel ve eleştirel düşünme becerilerine sahip olur. |
   5 |
Kendi ilgi alanına yönelik uygulama alanlarıyla tanışır; becerilerini ilgili alanlarda geliştirir. |
   6 |
Psikolojik değerlendirme için gerekli olan modern ölçme ve değerlendirme araçlarını tanır. |
   7 |
Psikoloji biliminden elde ettiği bilgileri sosyal ve toplumsal alana uygulanmasını tanımlar. |
   7 |
|
   7 |
|
   7 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
   8 |
|
|
|
|
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
   1 |
Bireysel ve toplumsal sorunlar karşısında sorumluluk alır. |
   2 |
Karşılaşabileceği olası karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisine sahiptir. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Grup Çalş. / Ödevi
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
- Alan Çalışması
|
|
Öğrenme Yetkinliği |
   1 |
Mesleki ve bireysel olarak kendini yenilemeye ve yeni fikirlere açıktır. |
   2 |
Psikoloji ile ilgili bilimsel ve mesleki merakını canlı tutarak güncel bilimsel gelişmeleri izler. |
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
|
|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
   1 |
Kişilik kuramlarının uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini kavrar. |
   2 |
Gerek kamu gerekse de özel sektörün farklı çalışma alanlarında yararlı olabilecek iletişim becerilerine ve sosyal yeterliliğe sahiptir. |
   3 |
Kendi disiplininin temel beklentilerini karşılamanın yanı sıra yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
|
|
Alana Özgü Yetkinlik |
   1 |
Mesleki sorumluluk ve etik ilke ve değerleri doğrultusunda mesleğini icra etme yetisi kazanır. |
   2 |
Sosyal sorumluluk projelerine alanı ile ilgili katkıda bulunur. |
   3 |
Meslek etkinliklerini planlama ve yönetme becerisine sahiptir. |
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
   3 |
|
|
- Proje Hazırlama
- Sosyal Faaliyet
|
|