Türkçe

14002 REHBERLİK ve PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK (DOK) - Yüksek Lisans Sonrası Program
DÜZEYİ: Doktora , TYYÇ: 8. Düzey , EQF-LLL: 8. Düzey , QF-EHEA: 3. Düzey
  Programın yukarıda belirtilen amaç ve hedefleri doğrultusunda programı başarı ile tamamlayan öğrenci aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve yetkinlikleri gösterir.

PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI
BİLGİ
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. Başarı Yüzdesi
1 Dersi aralıksız takip eder ve temel konuları zamanında öğrenir. %99.75
2 Grüp üyeleriyle işbirliği içinde çalışmayı sürdürebilir. %99.50
3 Ödevleri zamanında hazırlayıp sınıfta sunacak duruma getirir. %99.25
4 Ara sınavında yeterlilik gösterir. %99.25
5 Normal davranışla normal olmayan davranışları tanımlar ve sömut örneklerle açıklar. %99.25
6 Grup çalışmalarındaki verimliliği anlar ve ifade eder. %99.50
7 Örneklerle ya da vaka çalışmalarıyla konuyu andığını ve yeterli olduğunu gösterir. %99.50
8 Final sınavda başarılı bir performans gösterir. %99.25
BECERİLER
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. Başarı Yüzdesi
1 Davranış bozukluğu ya da normal olmayan davranışı normal olandan ayırtetme, tanıma, tanılama becerisi kazanma. %99.25
2 Davranış bozukluklarında mesleki etik sınırları içinde müdahale etme, danışma yapma ya da yönlendirme becerisi kazanma. %99.25
3 meslek etiğini her yönüyle benimsemiş olma ve bu konularda duyarlı olma becerisi kazanma. %99.25
4 Danışanla sağlıklı görüşme yapabilme becerisi kazanma. %99.25
5 danışmayıetik ilkeler ışığında sürdürebilme. %99.50
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Bağımsız ve Süpervizyonlu bir danışma yapabilme %99.25
2 Kişiye zarar vermeden onun çıkarları ve tercihleri doğrultusunda danışma yapabilme. %99.25
Öğrenme Yetkinliği Başarı Yüzdesi
1 Davranış Bozukluğunu öğrenmiş olma. %99.25
2 Mesleki etik sınırları öğrenme ve bu ilkelere uygun danışma ve değerlendirmeler yapabilme. %99.50
3 Tanılama, tanıma, müdahale sürecinde bağımsız çalışmayı sürdürebilme. %99.50
İletişim ve Sosyal Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Davranış Bozuklukları konusundaki yetkinliğini, yakın alanlar ve veya meslekler arasında da gösterebilme. Alanını ve mesleğini tanıtabilme,savunabilme. %99.50
2 Sınıf içinde gruplar arası mücadelelerde grubunun görüşlerini savunabilme. %99.50
Alana Özgü Yetkinlik Başarı Yüzdesi
1 Aldığı dersi mesleki bir formasyon olarak kabul etmiş olma. %99.50
2 Mesleği ve alanı tanıtma, tanıma. %99.25
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.