Türkçe


ELEKTRİK VE ELEKTRONİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INTRODUCTION TO CONTROL SYSTEM EEE302 3 6 3+1 3.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Uzaktan Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. MUHAMMAD ASIF RABBANI
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. Dr. MUHAMMAD ASIF RABBANI
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 30
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 30
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 10
Aktarılabilir Beceri Dersi % 10

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Temel kontrol sistemi modelleme ve analiz tekniklerini öğrenmek
Dersin İçeriği Kontrole giriş: açık döngü ve kapalı döngü kontrolü. Modelleme: transfer fonksiyonu, blok diyagram, sinyal akış grafiği, durum denklemleri. Geri besleme kontrol sistemi özellikleri: duyarlılık, bozulma reddi, sabit durum hatası. Performans özellikleri: ikinci dereceden sistem, baskın kökler, geri besleme sistemlerinin kararlı durum hatası. Kararlılık: Routh-Hurwitz kriteri, bağıl kararlılık. Kök odağı yöntemi. Frekans cevabı yöntemleri: Bode diyagramı, frekans alanındaki performans, Nyquist kararlılık kriteri, kazanç marjı ve faz marjı, Nichols grafiği.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı This is an introductory course on control systems for engineering students. The subject of control systems is highly multidisciplinary: with strong foundations in engineering and mathematics, and extensive usage of computer software and hardware, it is about the ability to address and solve problems in a variety of disciplines, ranging from aeronautical to electrical and chemical engineering, to chemistry, biology and economics. The course is designed with this nature of the subject in mind. The aim is to present the concepts of feedback control theory. This is done by giving a clear exposition of the basic principles of frequency and time-domain analysis techniques, and also by introducing the student to the notion of computer-aided analysis.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 geri beslemenin özü ve geri besleme sistemlerinin yapısı
2 zaman alanında kontrol sistemi analizinin temel ilkeleri
3 frekans sistemindeki kontrol sistemi analizinin temel ilkeleri, kontrol sistemlerinin geçici ve kararlı durum tepkilerini değerlendirme ve temel kontrolör tasarlama becerilerini
4 Bunlarla ilgili değer ve tutumlara değer vermeleri ve saygı duymaları: i) geri bildirim ii) kontrol sistemi tasarımında güvenilirlik ve ekonomi

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Introduction, Overview of Feedback. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Introduction, Overview of Feedback. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Dynamic Models: Mechanical systems. Electric circuits. Electromechanical systems. Block Diagram Reduction Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Dynamic Models: Mechanical systems. Electric circuits. Electromechanical systems. Signal Flow Graphs, Mason's Formula Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Dynamic Response: Laplace transform. System modelling diagrams. Time-domain specification. Effect of pole location and of zeros. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Dynamic Response: Laplace transform. System modelling diagrams. Time-domain specification. Effect of pole location and of zeros. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Dynamic Response: Laplace transform. System modelling diagrams. Time-domain specification. Effect of pole location and of zeros. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Stability, Routh-Hurwitz criterion. System type, steady-state error. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Stability, Routh-Hurwitz criterion. System type, steady-state error. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Cases of Routh-Hurwitz Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Root Locus: Sketching a root locus. Design using root locus. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Root Locus: Sketching a root locus. Design using root locus. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Frequency Response: Bode diagrams. Nyquist stability criterion. Stability margins. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Frequency Response: Bode diagrams. Nyquist stability criterion. Stability margins. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-G. F. Franklin, J. D. Powell, and A. Emami-Naeini, Feedback Control of Dynamic Systems, 6th ed., Prentice-Hall, 2010

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Teest X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 geri beslemenin özü ve geri besleme sistemlerinin yapısı
2 zaman alanında kontrol sistemi analizinin temel ilkeleri
3 frekans sistemindeki kontrol sistemi analizinin temel ilkeleri, kontrol sistemlerinin geçici ve kararlı durum tepkilerini değerlendirme ve temel kontrolör tasarlama becerilerini
4 Bunlarla ilgili değer ve tutumlara değer vermeleri ve saygı duymaları: i) geri bildirim ii) kontrol sistemi tasarımında güvenilirlik ve ekonomi

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 0 0
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.