Türkçe


ULUSLARARASI İLİŞKİLER (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HISTORY OF POLITICAL THOUGHT INR201 0 3+0 3.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 50
Uzmanlık / Alan Dersi % 50
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 -

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Introductory Meeting
INR 201 Or. Syllabus
Political Theorists in Context Stuart Isaacs, Chris Sparks
2 Classical Thinkers and History of Political Thought
Compulsory Reading: A History of Political Thought Volume I, Nna-Emeka C. Okereke, 2014, National Open University of Nigeria, Abuja Office,
CHAPTER 1 & 2
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 History of Ottoman Political Thought
Compulsory Reading: Ibn Khaldun's Philosophy Of History: The Rise And Fall Of States And Civillzations, Prof. Dr. Barbara Stowasser, 1984 , Washington (USA), Georgetown University. Wash. D.C.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 The Political Philosophy of Niccolò Machiavelli
Compulsory Reading: The Political Philosophy of Niccolò Machiavelli, Filipo Del Lucchese, 2015, Edinburgh, Edinburgh University Press
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 History of African Political Thought
Compulsory Reading: History of African Political Thought, Hassan Mudane, 2018, Istanbul, Istanbul Ticaret University
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 History of American Political Thought
Compulsory Reading: History of American Political Thought, Raymond Gettel, 1926, New York & London, The Century Co.,
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 History of Western Political Thought
Compulsory Reading: History of Western Political Thought, John Morrow, 2005, New York, Palgrave Macmillan,
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Mid-Terms/Debate Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Mid-Terms/Debate/Term Project discussion Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 History of Islamic Political Thought
Compulsory Reading: History of Islamic Political Thought, Anthony Black, 2011, Edinburg (UK), Edinburg University Press
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 History of Chinese Political Thought
Compulsory Reading: History of Chinese Political Thought, Liang Chi-Chao, 1930, Hertford. (UK), Stephen Austin And Sons, Ltd.,
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 History of Russian Political Thought
Compulsory Reading: Russian Political Thought, Sergej V. Utechin, 2018, Forgotten Books
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Revision and Conclusion / Debate Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Exam/Submission of Term Project Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Gettel’s History of Political Thoughts by Lawrence C. Wanlass, 1956, London, George Allen & Unwin Ltd.

2- A History of Political Thought from the Middle Ages to Renaissance by Janet Coleman, 2000, London, Blackwell Publishing,

3- A History of Political Thought Volume I, Nna-Emeka C. Okereke, 2014
National Open University of Nigeria, Abuja Office

4- History of American Political Thought, Raymond Gettel, 1926, New York & London, The Century Co.,

5- History of Chinese Political Thought, Liang Chi-Chao, 1930, Hertford. (UK), Stephen Austin And Sons, Ltd.,

6- History of Islamic Political Thought, Anthony Black, 2011, Edinburg (UK), Edinburg University Press

7- Ibn Khaldun's Philosophy Of History: The Rise And Fall Of States And Civillzations, Prof. Dr. Barbara Stowasser, 1984 , Washington (USA), Georgetown University. Wash. D.C.

8- History of Russian Political Thought, Bertrand Bradie, 2011, New York, Sage, International Encyclopedia of Political Science.

9- Russian Political Thought, Sergej V. Utechin, 2018, Forgotten Books

10- History of African Political Thought, Hassan Mudane, 2018, Istanbul, Istanbul Ticaret University

11- History of Western Political Thought, John Morrow, 2005, New York, Palgrave Macmillan,

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu
Political Theorists in Context (2004, Routledge)
INR 201 Or. Syllabus
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler
English Literature John Milton life, workshop and political activity English Literature Lessons
Who were the Diggers, Levellers and Ranters English Civil War
Who were the Levellers
POLITICAL THEORY - Thomas Hobbes
Thomas Hobbes and John Locke Two Philosophers Compared
Hobbes, Locke, Rousseau and The Social Contract Theory
POLITICAL THEORY - John Locke
POLITICAL THEORY – Jean-Jacques Rousseau
Montesquieu’s Spirit of the Laws - The Founders Club
Why Was Montesquieu Important
Introduction to Rousseau The Social Contract
On Liberty - John Stuart Mill
John Stuart Mill - On Liberty
John Stuart Mill An Introduction (On Liberty, Utilitarianism, The Subjection of Women)
POLITICAL THEORY - Karl Marx
Marx Part 1 Labour & Class Conflict Philosophy Tube
Conservatism of Edmund Burke — Richard Bourke
Edmund Burke - Reflections on the Revolution in France| Political Philosophy
Video ve Görseller
1. Milton
2. Levellers and Diggers
Diğer
History of Western Political Thought
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Uluslararası ilişkiler kuramlarını ve uygulamalarını kavrar. X
2 Küresel ve uluslararası sorunları analiz eder. X
3 Uluslararası ilişkilerin temel ilke ve kavramlarını tanımlar. Siyaset Bilimi ve Uluslararası ilişkiler disiplinini sosyoloji ile ilişkilendirir. X
4 Dünya, Türkiye ve Kıbrıs siyasal tarihini kavrar. Uluslararası örgütlerin yapı ve işleyişini analiz eder. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Akademik ve mesleki beklentilere uygun olarak rapor hazırlar. X
2 Alanı ile ilişkili kavramları, diğer sosyal bilim alanlarındaki karşılıklarıyla ilişkilendirir. X
3 Alanında stratejik çözümler geliştirir. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Olay ve olgular arasında neden sonuç ilişkisi kurar. Alanıyla ilgili konulara çevre bilinciyle tepki verir. X
2 Alanıyla ilgili konularda zaman yönetimi yapar. Alanıyla ilgili sorunların çözümünde inisiyatif alır. Liderlik vasıf ve potansiyelini kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sorunların çözümünde inisiyatif alır. Liderlik vasıf ve potansiyelini kullanır. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanla ilgili yeni teorik yaklaşımları takip eder. X
2 Alanla ilgili yeni kaynaklara erişir. X
3 Alanıyla ilgili bilgisini yaşam boyu öğrenme ile destekler. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Anadilinde ve en az bir yabancı dilde yetkin bir şekilde iletişim kurar. X
2 Takım çalışması ve iş bölümü yapar. Bilimsel ve sosyal etik değerleri uygular. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Bilimsel araştırma yöntemlerini etkili bir şekilde ve etik kurallara uygun olarak kullanır. İstatistik bilgisini paket programları dahilinde uygular. Diplomatik yazışma yöntemlerini kullanır. Küresel ve uluslararası çevre sorunlarını çözümler. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 0 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 0 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 1 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 0 0 0
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 0 0
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 0
Genel Toplam - - 0
Toplam İş Yükü / 25.5 0.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.