Türkçe

09010-AŞÇILIK-
DÜZEYİ: Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
DERS PLANI
Her hangi bir dersin amaç, öğrenme çıktıları, içerik, değerlendirme ve iş yükü AKTS gibi detay bilgilerini görmek için dersin isminin üzerine tıklamanız yeterlidir.

1. Güz ( Birinci ) Dönemi Dersleri
ID Kodu Ders Adı Dersin Türü Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
547 ATA101 ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ I Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
1290 BES101 BESLENME İLKELERİ Zorunlu 3 + 0 3.0 4.0
548 TRK101 TÜRK DİLİ I Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
562 ING101 İNGİLİZCE I Zorunlu 3 + 0 3.0 4.0
549 BLG101 BİLGİSAYAR I Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
834 ASC107 İŞ SAĞLIĞI, GÜVENLİĞİ, SANİTASYON Zorunlu 3 + 0 3.0 4.0
832 ASC103 GASTRONOMİYE GİRİŞ Zorunlu 3 + 0 3.0 4.0
983 ASC109 GIDA ÜRETİMİ I Zorunlu 2 + 2 3.0 5.0
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):27 AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :0 AKTS Kredi Toplamı :27

1. Bahar ( İkinci ) Dönemi Dersleri
ID Kodu Ders Adı Dersin Türü Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
1070 ASC110 YAZ UYGULAMASI Zorunlu 0 + 16 0.0 1.0
688 TRK102 TÜRK DİLİ II Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
686 ATA102 ATATÜRK İLKELERI VE İNKILAP TARIHI II Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
687 BLG102 BİLGİSAYAR II Zorunlu 2 + 0 2.0 2.0
689 ING102 İNGİLİZCE II Zorunlu 3 + 0 3.0 4.0
1059 ASC108 KONAKLAMA HİZMETLERİ Zorunlu 3 + 0 3.0 4.0
1058 ASC106 TURİZM ENDÜSTRİSİNE GİRİŞ Zorunlu 3 + 0 3.0 3.0
1056 ASC102 GIDA ÜRETİMİ II Zorunlu 2 + 2 3.0 5.0
1057 ASC104 YEME-İÇME İŞLETMELERİNDE SATIN ALMA VE DEPOLAMA İLKELERİ Zorunlu 3 + 0 3.0 3.0
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):26 AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :0 AKTS Kredi Toplamı :26

2. Güz ( Üçüncü ) Dönemi Dersleri
ID Kodu Ders Adı Dersin Türü Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
1061 ASC203 YİYECEK VE İÇECEK İŞLETMELERİNDE MENÜ PLAN VE YÖNETİM STRATEJİLERİ Zorunlu 3 + 0 3.0 5.0
1062 ASC205 TEMEL PASTACILIK Zorunlu 2 + 2 3.0 6.0
1063 ASC207 DÜNYA MUTFAK KÜLTÜRLERİ Zorunlu 2 + 2 3.0 5.0
1060 ASC201 GIDA ÜRETİMİ III Zorunlu 2 + 2 3.0 5.0
  Detay
SEÇMELİ DERS MODÜLÜ Seçmeli -  - - 9
0001 BLMSEC Bölüm Seçmeli - + - - -
0002 BLMSEC Bölüm Seçmeli - + - - -
0001 UNSEC Üniversite Seçmeli - + - - -
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):21 AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :9 AKTS Kredi Toplamı :30

2. Bahar ( Dördüncü ) Dönemi Dersleri
ID Kodu Ders Adı Dersin Türü Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
1064 ASC202 GIDA ÜRETİMİ IV Zorunlu 2 + 2 3.0 5.0
1065 ASC204 YİYECEK VE İÇECEK İŞLETMELERİNDE MALİYET ANALİZİ VE KONTROLÜ Zorunlu 2 + 2 3.0 5.0
1066 ASC206 SÜRDÜRÜLEBİLİR TURİZM Zorunlu 3 + 0 3.0 5.0
1067 ASC208 YİYECEK İÇECEK İŞLETMELERİNDE MUTFAK YÖNETİMİ Zorunlu 2 + 0 2.0 4.0
1068 ASC210 YİYECEK İÇECEK HİZMETLERİ Zorunlu 2 + 2 3.0 5.0
  Detay
SEÇMELİ DERS MODÜLÜ Seçmeli -  - - 6
0001 BLMSEC Bölüm Seçmeli - + - - -
0002 BLMSEC Bölüm Seçmeli - + - - -
AKTS Kredi Toplamı (Zorunlu):24 AKTS Kredi Toplamı (Seçmeli) :6 AKTS Kredi Toplamı :30
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.