Türkçe

06010 HEMŞİRELİK -
DÜZEYİ: Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Amaç
1Hemşirelik mesleğinin rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahip olacak,
2Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini, kanıta dayalı, değişimlere duyarlı ve bütüncül yaklaşımla, hemşirelik süreci doğrultusunda, bilişim ve bakım teknolojilerini kullanarak karşılayacak,
3Hemşirelik eğitimi, yönetimi ve araştırmalarında rol alacak,
4Görev, yetki ve sorumluluklarını gerçekleştirirken mesleki etik ilkeleri göz önünde bulunduracak,
5Çalışma yaşamında sağlık bakım ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği yapacak, etkili iletişim kuracak.
Hedef
1Bireyin, ailenin ve toplumun sağlığının korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi, hastalık durumunda iyileştirilmesi ve rehabilitasyon sürecinde, bütüncül yaklaşım ve eleştirel düşünme becerilerini kullanarak toplum sağlığının yükseltilmesine katkı sağlayan nitelikli hemşireler yetiştirmek,
2Sağlık bakım ekibinin aktif bir üyesi olarak mesleği ile ilgili yasalara ve etik ilkelere bağlı, karar vermede etkili, çözüme odaklı olabilen, lider, yönetici, danışman ve hasta/insan haklarının savunucusu, etkin ve etkili iletişim kurabilen hemşireler yetiştirmek,
3Bilime, bilimsel kanıtlara ve teknolojinin kullanımına dayalı eğitimi doğrultusunda modern hemşireliğin felsefesini ve özelliklerini taşıyan, yeni bilgiler üreterek bunları ulusal ve uluslararası bilimsel alanda paylaşan, inovatif yaklaşımı benimseyen, eleştirel düşünen, eğitici, araştırıcı ve değişim yaratabilen hemşireler yetiştirmek,
4Sağlık alanındaki bakım ve tedavi uygulamalarına yönelik araştırmalar yaparak kaliteli, memnuniyeti artırıcı sağlık uygulamalarına liderlik etmek, hemşirelik bilimine katkı sağlamak,
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.