PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 1 |
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamaları için gerekli değerlendirme, tanımlama ve planlamayı yapar. | X | X |
2 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon programını sistematik ve güvenli olarak uygular; gerektiği durumda sonlandırır veya değiştirir. | X | X |
3 |
İlgili sorunları bilimsel veriler/kanıtlar doğrultusunda tesbit edip çözüm üretirler. | X | X |
4 |
Alanı ile ilgili olarak cihazları tanımada ve bunlarla ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmede yetkinlik. | X | X |
5 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanındaki gelişmeleri en az 1 yabancı dil kullanarak takip eder ve bu gelişmeleri kendi toplumuna uyumlandırarak kullanır. | | |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 1 |
1 |
Sağlıklı kişiler için koruyucu/geliştirici fizyoterapi programları oluşturur. | X | X |
2 |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki güncel cihaz ve donanımı güvenli şekilde kullanabilme becerisi kazanır ve bu alandaki gelişmeleri takip eder. | X | X |
3 |
Alanının gerektirdiği kadar bilgisayar, istatistik, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | X | X |
4 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında kaliteli hizmet ve araştırma için kayıt tutar ve rapor hazırlar; araştırma ve proje uygulamalarının tüm aşamalarına katılır. | X | X |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Toplum sağlığını korumaya yönelik çalışmalar yapar; toplumun fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında değişen ve çeşitlenen ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkıda bulunur. | X | X |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 1 |
1 |
Güncel tedavi yaklaşımlarını ve akademik gelişmeleri takip edebilecek düzeyde en az bir yabancı dili kullanabilir. | X | X |
2 |
Kişisel gelişim ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser; kalite geliştirme, alanla ilgili eğitim ve tanıtım programlarına katkı verir, profesyonel davranışını uluslararası düzeyde de sergiler. | X | X |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 1 |
1 |
Etik ilkeler ve mesleki sorumluluklar çerçevesinde hastalarına ve meslektaşlarına karşı adil ve eşitlikçi yaklaşımlarda bulunur. | X | X |
2 |
Çalışmalarının her aşamasında hastalarıyla ve tedavinin gerektirdiği diğer disiplinlerle etkin iletişim kurar, ekip çalışmasının koordineli bir şekilde yürütülmesini sağlar. | X | X |
3 |
Sosyal güvenlik kurumunun kriter ve süreçleri doğrultusunda fizyoterapistin yetki ve görevlerini, hasta haklarını, temel sosyal ve yasal ilkelerini benimser. | X | X |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 1 |
1 |
Fizyoterapistlik mesleğinin gelişimine katkıda bulunabilmek için kanıta dayalı bilimsel araştırmalar yapabilir ve gelişmeleri takip edebilir. | X | X |