PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI |
BİLGİ |
Amaç |
Hedef |
Kuramsal ve/veya olgusal bilgi sınıflandırmasına göre düzenlenmiştir. |
1 | 2 | 3 |
1 |
Dersi aralıksız takip eder ve temel konuları zamanında öğrenir. | | | |
2 |
Grüp üyeleriyle işbirliği içinde çalışmayı sürdürebilir. | | | |
3 |
Ödevleri zamanında hazırlayıp sınıfta sunacak duruma getirir. | | | |
4 |
Ara sınavında yeterlilik gösterir. | | | |
5 |
Normal davranışla normal olmayan davranışları tanımlar ve sömut örneklerle açıklar. | | | |
6 |
Grup çalışmalarındaki verimliliği anlar ve ifade eder. | | | |
7 |
Örneklerle ya da vaka çalışmalarıyla konuyu andığını ve yeterli olduğunu gösterir. | | | |
8 |
Final sınavda başarılı bir performans gösterir. | | | |
BECERİLER |
Amaç |
Hedef |
Bilişsel ve/veya uygulama becerileri olarak tanımlanmıştır. |
1 | 2 | 3 |
1 |
Davranış bozukluğu ya da normal olmayan davranışı normal olandan ayırtetme, tanıma, tanılama becerisi kazanma. | | | |
2 |
Davranış bozukluklarında mesleki etik sınırları içinde müdahale etme, danışma yapma ya da yönlendirme becerisi kazanma. | | | |
3 |
meslek etiğini her yönüyle benimsemiş olma ve bu konularda duyarlı olma becerisi kazanma. | | | |
4 |
Danışanla sağlıklı görüşme yapabilme becerisi kazanma. | | | |
5 |
danışmayıetik ilkeler ışığında sürdürebilme. | | | |
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER |
Amaç |
Hedef |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 |
1 |
Bağımsız ve Süpervizyonlu bir danışma yapabilme | | | |
2 |
Kişiye zarar vermeden onun çıkarları ve tercihleri doğrultusunda danışma yapabilme. | | | |
Öğrenme Yetkinliği |
1 | 2 | 3 |
1 |
Davranış Bozukluğunu öğrenmiş olma. | | | |
2 |
Mesleki etik sınırları öğrenme ve bu ilkelere uygun danışma ve değerlendirmeler yapabilme. | | | |
3 |
Tanılama, tanıma, müdahale sürecinde bağımsız çalışmayı sürdürebilme. | | | |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
1 | 2 | 3 |
1 |
Davranış Bozuklukları konusundaki yetkinliğini, yakın alanlar ve veya meslekler arasında da gösterebilme. Alanını ve mesleğini tanıtabilme,savunabilme. | | | |
2 |
Sınıf içinde gruplar arası mücadelelerde grubunun görüşlerini savunabilme. | | | |
Alana Özgü Yetkinlik |
1 | 2 | 3 |
1 |
Aldığı dersi mesleki bir formasyon olarak kabul etmiş olma. | | | |
2 |
Mesleği ve alanı tanıtma, tanıma. | | | |