|
|
14050 BUSINESS ADMINISTRATION (MBA) (ENGLISH) - Programmes With Thesis |
LEVEL: Master's Degree, TYYÇ: Level 7, EQF-LLL: Level 7, QF-EHEA: Second Cycle |
Upon successful completion of the program designed in accordance with the aims and objectives of the program and the program learning outcomes in terms of knowledge, skills and competencies given below, students/learners will be able to:
|
Classified |
Conjoined
| TYYÇ Level / TYYÇ Field of Education / CSU Programmme Comparison
| |
PROGRAMME LEARNING OUTCOMES |
LEARNING & TEACHING METHODS |
ASSESMENT & GRADING METHODS |
KNOWLEDGE |
(Described in terms of theoretical and factual knowledge) |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
- Lecture & In-Class Activities
- Reading
- Assignment (Homework)
- Project Work
- Report Writing
|
- Mid-Term Exam
- Final Exam
- Presentation of Report
- Presentation of Thesis
- Year-End Final Exam
|
SKILLS |
(Described in terms of cognitive and practical skills)
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
   2 |
|
|
|
|
PERSONAL & OCCUPATIONAL COMPETENCES IN TERMS OF EACH OF THE FOLLOWING GROUPS |
Autonomy & Responsibility |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
|
|
Learning to Learn |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
|
|
Communication & Social |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
|
|
Occupational and/or Vocational |
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
   1 |
|
|
|
|
|
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Cyprus Science University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.