English

INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-ADDICTION COUNSELING AND REHABILITATION (MS) (With Thesis)

KIBRIS İLİM ÜNİVERSİTESİ
CYPRUS SCIENCE UNIVERSITY
INSTITUTE OF GRADUATE STUDIES-ADDICTION COUNSELING AND REHABILITATION (MS) (With Thesis)
SINIF: 1 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
PSK503PSİKOTERAPİ KURAM VE TEKNİKLERİ ( PSYCHOTHERAPY THEORY AND TECHNİQUES )Z303.08.03
PSK510MADDE BAĞIMLILIĞI VE TEDAVİLERİ ( SUBSTANCE ABUSE AND TREATMENTS )Z303.07.03Temel kavramlar ve tanımlar; bağımlılık türleri (madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı vb.); bağımlılığın nedenleri; kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan aile, akran grubu ve toplumsal bağlamda risk etmenleri; bağımlı çocuk, ergen ve yetişkinlerde iletişim becerilerini öğrenmektir.
BDR505BAĞIMLILIKTA MOTİVASYONEL GÖRÜŞME ( MOTIVATIONAL INTERVIEW IN ADDICTION )S303.07.03
BDR507BAĞIMLILIK HUKUĞU VE ETİĞİ ( LAW AND ETHICS OF ADDICTION )S303.07.03
PSK505KLİNİK UYGULAMA VE DEĞERLENDİRME ( CLINICAL PRACTICE AND EVALUATION )S303.08.03
SINIF: 1 - DÖNEM: 2
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
BDR503SOSYAL BİLİMLERDE BİLGİSAYAR UYGULAMLI NİCELİKSEL YÖNTEMLER ( COMPUTER APPLIED QUANTITATIVE METHODS IN SOCIAL SCIENCES )Z213.09.03
BDR504BAĞIMLILIK FİZYOLOJİSİ ( ADDICTION PHYSIOLOGY )Z303.08.03Temel kavramlar ve tanımlar; bağımlılık türleri (madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı vb.); bağımlılığın nedenleri; kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan aile, akran grubu ve toplumsal bağlamda risk etmenleri; bağımlı çocuk, ergen ve yetişkinlerde iletişim becerilerini öğrenmektir.
BDR590SEMİNER ( SEMINAR )Z300.00.03
PSK515SOSYAL BİLİMLERDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE İSTATİSTİK II ( RESEARCH METHODS AND STATISTICS IN SOCIAL SCIENCES II )Z303.07.03Bu ders kapsamında psikoloji alanında kullanılan istatistiksel yöntemlere yönelik temel bilgiler öğretilmektedir. Temel hipotez test etme ve psikolojik veri analizlerinin yürütülmesinin öğretilmesine ek olarak öğrencilere aşağıdaki istatistiksel testlere dair bilgi verilmektedir:korelasyon, regresyon, ki-kare testi. Öğrenciler bu testlerin temelinde yatan temel ögelerin yanı sıra bu testleri yürütülmesini elle hesaplayarak yapacaklardır. Aynı zamanda öğrenciler bu testleri SPSS istatistik programında yürütmeyi öğreneceklerdir.
BDR509PSİKOTERAPOTİK GÖRÜŞME TEKNİKLERİ ( PSYCHOTHERAPOTIC INTERVIEW TECHNIQUES )S303.07.03
PSK504PSİKOLOJİK TESTLER ( PSYCHOLOGİCAL TESTS )S303.07.03
SINIF: 2 - DÖNEM: 1
Ders KoduDers AdıDTTPKECTSH.S.İçerik TRİçerik ING
BDR599-ITEZ ÇALIŞMASI I ( THESIS I )Z000.030.00
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.