Türkçe


TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
MARKETING MANAGEMENT FOR TOURISM INDUSTRY THM503 1 2 3+0 3.0 8.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. MEHMET NECATI CİZRELİOĞULLARI
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. MEHMET NECATI CİZRELİOĞULLARI
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 20
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 20

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere pazarlama ortamı, pazarlama karması bileşenleri, pazar bölümleme ve planlama hakkında ayrıntılı bilgi vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders turizm ve konaklama endüstrisinde pazarlama yönetiminin geliştirilmesi, değerlendirilmesi ve uygulanması ile ilgilidir. Ders ayrıca öncelikle çeşitli kavramların, teorilerin, olguların, tekniklerin ve modellerin derinlemesine analizini ele almaktadır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu dersi başarı ile tamamlayan tüm öğrenciler, aşağıdaki alanlarda becerilerini geliştirmiş olacaklardır: 1. çeşitli pazarlama yönetim araçlarının planlanması, 2. makaleler ve vaka çalışmaları sunmak, 3. teknolojiyi kullanarak, 4. iş uygulamaları için önerilerde bulunmak ve 5. makaleler için kütüphane ve çevrimiçi veritabanı araştırması yapmak.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Pazarlama kavramının bileşenleri ve başarılı pazarlama uygulamaları için neden kritik oldukları,
2 Bütünsel pazarlama kavramı
3 Stratejik pazarlama yönetimi ve planlamasında zımni kararların alınması
4 Müşterileri ile uzun vadeli sadakat ilişkileri,
5 Çeşitli ürün stratejileri

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Yönetime Giriş Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 SWOT analizi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Pazarlama Stratejileri ve Planları Geliştirme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Uzun Vadeli Sadakat İlişkileri Yaratmak Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Tüketici Pazarlarının Analizi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Marka Konumlandırması Oluşturma Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Marka Değeri Yaratmak Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 ARA SINAV Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Ürün Stratejisini Belirleme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Fiyatlandırma Stratejileri ve Programı Geliştirme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Fiyatlandırma Stratejileri ve Programı Geliştirme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Bütünleşik Pazarlama Kanalları Tasarlama ve Yönetme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Bütünleşik Pazarlama İletişimi Tasarlama ve Yönetme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 FINAL Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing management with mymarketing lab. Global edition. 15th ed. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu
SWOT
THM503-POWERPOINT
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev
ARTICLE
ARTICLE
ARTICLE
ARTICLE
ARTICLE
ARTICLE
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler
BOOK
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Turizmle ilgili alanlarda gerekli sorumluluklarını üstlenecek, X
2 Turizm ve işletmecilik sektörüne ait konulara vakıf olacak, X
3 Karşılaştığı problemleri tanımlayarak çözümüne yönelik kararlar alıp uygulayabilecek; X
4 Yabancı dile hakim olup iş hayatına uygulayabilecek X
5 Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip ederek kendisini sürekli geliştirecek, bilgisayar ve bilişim teknolojilerini kullanabilecek, X
6 Turizm hukuku, turizm ve çevre, iş sağlığı ve güvenliği konularına vakıf, toplum ve çevre değerlerine duyarlı ve mesleki ve etik sorumluluk sahibi olacak, X
7 Takım çalışmasına yatkın, mesleki ve sosyal açıdan etkin iletişim becerisine sahip olacaktır. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Pazarlama kavramının bileşenleri ve başarılı pazarlama uygulamaları için neden kritik oldukları,1 (4), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (4), 6 (5), 7 (3)
2 Bütünsel pazarlama kavramı1 (5), 2 (4), 3 (3), 4 (4), 5 (4), 6 (4), 7 (4)
3 Stratejik pazarlama yönetimi ve planlamasında zımni kararların alınması1 (3), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (4), 6 (4), 7 (4)
4 Müşterileri ile uzun vadeli sadakat ilişkileri,1 (4), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (5), 6 (4), 7 (5)
5 Çeşitli ürün stratejileri1 (4), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (5), 6 (4), 7 (4)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 25
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 3 % 15
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 60
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 5 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 5 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 6 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 3 9 27
Proje Hazırlama 3 12 36
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 147
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 3 9 27
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 3 9 27
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 58
Genel Toplam - - 205
Toplam İş Yükü / 25.5 8.0
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 8.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.