Türkçe


OPTİSYENLİK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
OPTİSYENLİK UYGULAMALARI-I OPT122 1 2 1+4 3.0 3.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Dersin tanıtımı, dersin kapsamı, dersin gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri. Gözlüğün tanımı, tarihçesi ve kullanım alanları. Optisyenin tanımı, görevleri ,yetkileri ve yönetmelik. Optisyenlik laboratuvarının tanıtılması, bütün cihazların tanıtılması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Ölçme, birimler arası geçişler, birim çevirme kategorisi, mutlak ve bağıl ölçme, ölçme hataları, hata hesapları, ortalama değer, Uzunluk Ölçmeleri (Kumpas, Merkez Kalınlık Ölçer, Frame meter, Pupilametre) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Merceklerin tanınması, gözlük çerçevelerinin üretiminde kullanılan ham maddeler ve özellikleri. Gözlük camlarının gruplandırılması ve fiyatlandırılması, manuel ve dijital fokometrenin tanıtılması, kullanımı, Sph lens ölçümü Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Gözlük camlarında diyoptri kavramı. Refraksiyon kusurlarının gözlük camları ile düzeltilmesi, farklı diyoptrilerde camları ölçme, aksını, optik merkezini ayarlama ve markürleme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Merceklerin tanınması, fokometre ve sferometre ile tanıma, fokometrede Pl cyl lens ölçümü Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Merceklerin tanınması, fokometre ve sferometre ile tanıma,fokometrede Sph cyl lens ölçümü Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Vize Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Merceklerin tanınması, fokometre ve sferometre ile tanıma, fokometrede Mix lens ölçümü Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 gözlük çerçevesinin özellikleri, ölçümleri ve çeşitleri, yüze göre çerçeve şeçimi, gözlük çerçevesini tanıma, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Gözlük çerçevelerinin ayarlarında kullanılan el aletleri tanıtılması ve ayarlama yöntemleri, tornavida ve pense kullanım teknikleri (cımbız, vida tutucu, kargaburun, plaket çıkarma, tornavida takımı, nilör takma çengeli)... Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Elmas, fotoselli el taşları, el taşları ile ilgili genel bilgiler, elmasla cam çizimi, kesimi, el taşında traşlayarak düz kenar formu verme. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Gözlük montajı için gerekli olan yüz ölçüleri ve ölçüm teknikleri,manuel yöntem ve dijital pupillametre ile Pd ve Ph tespiti, ölçülerin montajda kullanım yöntemleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Gözlük montajı için gerekli olan yüz ölçüleri ve ölçüm teknikleri.Seçilen çerçevenin kişiye göre ayarlarını yapma, yüz ölçülerine göre camını traşlayarak tam çerçeveye monte etme, Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Gözlüğe göre cam kesme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.