|
|
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
RATIONAL DRUG USE |
NRS412 |
4 |
8 |
2+0 |
2.0 |
2.0 |
Amaç ve İçeriği |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin ilaçların rasyonel kullanımını sağlamak için ilaçların fayda/risk değerlendirmesini anlamalarını sağlamaktır; ters ilaç reaksiyonları ve ilaç etkileşimlerinin mekanizması; ilaç hataları ve bunların önlenmesi ve madde bağımlılığının yönetimi. |
Dersin İçeriği |
Bu dersin temel amacı, ilaçların rasyonel kullanımındaki duruma genel bir bakış sağlamak ve ilaçların kullanımını iyileştirmede hayati bir bileşen olarak eğitimi savunmaktır. Sağlık profesyonelleri, ilaçların doğru kullanımı ve istenmeyen etkilerin tehlikeleri konusunda hastalarla etkili bir şekilde iletişim kurmak için eğitilmelidir. Dağıtıcının, ilaçların endikasyonları, yan etkileri, kontrendikasyonları ve insan kullanımı için dozajları konusunda bilgili olması gerekir, böylece doğru bilgi sağlanabilir. Bu ders aynı zamanda, ilgili tüm insan kategorilerini pratik, gerçekçi ve yenilikçi çözümler bulmaya motive etmek ve ilaçların rasyonel kullanımını sağlayacak programları ve etkinlikleri uygulamak için ilgili zorlukların farkındalığını yaratmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı |
Bu ders, öğrencilerin ilacın etkin kullanımı hakkında bilgi sahibi olmalarını, hem terapötik yönler hem de kaynakların yönetimi ve toplum üzerindeki etkisi de dâhil olmak üzere tıp ortamında herhangi bir zamanda tespit edilen sorunları tanımlamalarını sağlar. |
|
EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi
Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi
AKTS Bilgi Paketi
ECTS Information Package
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır.
ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System
Cyprus Science University ECTS Information Package
ECTS Information Package
European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.