|
|
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
PUBLIC HEALTH NURSING |
NRS304 |
3 |
6 |
3+0 |
3.0 |
5.0 |
S.No
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
1 |
Halk sağlığı, kırsal sağlık, toplum sağlığı ve toplum temelli hemşirelik uygulamaları arasında ayrım yapar. | 1 (5), 2 (3), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) | 2 |
Halk odaklı hemşirelik pratiğinin temel işlevlerinde yer alan etik teori ve ilkeleri karşılaştırın ve karşılaştırıp kıyaslar. | 1 (5), 2 (3), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) | 3 |
Çeşitli popülasyonların sağlığını etkileyen sağlık politikası, finans ve düzenleyici ortamlar hakkındaki temel bilgileri tartışır. | 1 (5), 2 (3), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) | 4 |
Kültürel, etnik ve sosyal olarak farklı hastalar, aileler, popülasyonlar ve topluluklar için bakım sağlamak için kapsamlı sağlık değerlendirme verilerinden ve kanıta dayalı araştırmalardan bilgi sentezler. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) | 5 |
Birinci basamak sağlık hizmetleri, sağlığın teşviki ve hastalıkların önlenmesi arasındaki ilişkiyi analiz eder. | 1 (5), 2 (3), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) | 6 |
Sağlığın teşviki, topluluk eylemi ve savunuculuk alanlarını belirlemek için topluluk paydaşlarıyla etkili bir şekilde iletişim kurun ve ekip üyesi olarak katılır. | 1 (5), 2 (3), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (4), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) | |