HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ |
||||||
Ders Adı | Kodu | Yılı | Yarıyılı | Süresi (T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
PUBLIC HEALTH NURSING | NRS304 | 3 | 6 | 3+0 | 3.0 | 5.0 |
S.No |
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler. |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
---|---|---|
1 | Halk sağlığı, kırsal sağlık, toplum sağlığı ve toplum temelli hemşirelik uygulamaları arasında ayrım yapar. | 1 (5), 2 (3), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
2 | Halk odaklı hemşirelik pratiğinin temel işlevlerinde yer alan etik teori ve ilkeleri karşılaştırın ve karşılaştırıp kıyaslar. | 1 (5), 2 (3), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
3 | Çeşitli popülasyonların sağlığını etkileyen sağlık politikası, finans ve düzenleyici ortamlar hakkındaki temel bilgileri tartışır. | 1 (5), 2 (3), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
4 | Kültürel, etnik ve sosyal olarak farklı hastalar, aileler, popülasyonlar ve topluluklar için bakım sağlamak için kapsamlı sağlık değerlendirme verilerinden ve kanıta dayalı araştırmalardan bilgi sentezler. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
5 | Birinci basamak sağlık hizmetleri, sağlığın teşviki ve hastalıkların önlenmesi arasındaki ilişkiyi analiz eder. | 1 (5), 2 (3), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |
6 | Sağlığın teşviki, topluluk eylemi ve savunuculuk alanlarını belirlemek için topluluk paydaşlarıyla etkili bir şekilde iletişim kurun ve ekip üyesi olarak katılır. | 1 (5), 2 (3), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (4), 13 (5), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) |