Türkçe


İŞLETME (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INTRODUCTION TO ECONOMICS II ECO102 1 2 3+0 3.0 7.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans , TYYÇ: 6. Düzey , EQF-LLL: 6. Düzey , QF-EHEA: 1. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 70
Uzmanlık / Alan Dersi % 30
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı 11. Makroekonomik ölçüm konusunu ve farklı Ulusal Gelir Muhasebesi (GSYİH, GSMH) kavramlarını anlamak. 2. Para ve maliye politikalarının istihdam, enflasyon, faiz oranı, fiyat seviyesi, talep ve arz gibi makroekonomik değişkenler üzerindeki etkisini değerlendirmek. 3. Çeşitli makroekonomik modellerin (AD-AS modeli) çalışmasını kavrayabilme. 4. Makroekonomik performansın arkasındaki iktisadi kurumları anlamak. 5. Makroekonomik teori ve makroekonomik politika alanlarında eleştirel düşünmeyi teşvik etmek. 6. Ekonomik dalgalanmanın nedenlerini ve sonuçlarını kavrayabilme (İşletme Döngüsü).
Dersin İçeriği İktisada Giriş II makroekonomide giriş dersidir. Bu dersin temel amacı öğrencilerin “ekonomik düşünme biçimini” anlamalarını sağlamaktır. Bu ders ulusal ekonomileri etkileyen güçleri açıklar: para ve faiz, gelir, verimlilik, istihdam, fiyatlar, enflasyondaki farklılıklar. Analiz için gerekli araç ve modelleri açıklar (AD-AS modeli). Ayrıca, para ve maliye teorilerini ve politikalarını inceler, para ve maliye politikalarının bir sonucu olarak hükümetlerin ulusal ve uluslararası ekonomilerde oynadıkları rolü düzenleyici gücünü kullanarak açıklar. Ayrıca GSYİH (GSMH), ödemeler dengesi, ekonominin sektörel yapısı analiz edilerek ekonominin performansı ve yapısı hakkında bilgi vermek.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Meslekte kilit konumda bir disiplindir.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 “İktisat Giriş II” dizilerini tamamlayan bir öğrenci, eleştirel düşünebilmeli, kişisel ve ticari kararlar alırken ve kamu politikalarını analiz ederken ekonomik akıl yürütmeyi uygulayabilmelidir.
2 Öğrenciler makroekonomik ilişkiyi ifade etmek ve ilgili değişkenlerdeki değişikliklerin sonuçlarını tahmin etmek için uygun diyagramları ve zaman serisi grafiklerini kullanabilmelidir.
3 Öğrenciler GSYİH'nın (GSMH) ne olduğunu açıklayabilmeli ve GSYİH (GSMH) bileşenlerini tanımlayabilmelidir: tüketim, yatırım, hükümet harcamaları, ihracat-ithalat. GSYİH (GSMH), istihdam, enflasyon kavramlarını ve ölçümünü anlar ve tanımlar.
4 Öğrenciler AD-AS'nin kısa dönem ve uzun dönem zaman diliminde denge fiyat seviyesini ve çıktısını nasıl belirlediğini ve makro denge kavramını anlayabilmeli ve açıklayabilmelidir
5 Öğrenciler, İş Döngüsü dalgalanmalarının nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilmeli ve bunu istihdam, fiyat seviyesi, faiz oranı gibi diğer makroekonomik değişkenlerle ilişkilendirebilmelidir.
6 Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomik performans üzerindeki etkilerini tahmin edebilmeli, maliye ve para politikaları ile ilgili kavramları, araçları ve etkilerini, sınırlamalarını ve göreceli avantaj ve dezavantajlarını ve bunların toplam ekonomik faaliyetleri nasıl etkilediğini anlayabilmeli ve açıklayabilmelidir.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Makroekonomiye ilk bakış Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 GSYİH ve Ekonomik Büyümenin Ölçülmesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Döngüleri, İşleri ve Fiyat Seviyesini İzleme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Toplam Arz ve Toplam Talep Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Tam İstihdamda Ekonomi: Klasik Model Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Ekonomik büyüme Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Vize sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Para, Bankalar ve Merkez Bankası Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Para, Faiz, Reel GSYİH ve Fiyat Seviyesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Harcama Çarpanları: Keynesyen Model Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 İş Döngüsü ( Konjonktürel dalgalanma teorisi) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 İMaliye Politikası Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Para politikası Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Dünya ile Ticaret ve Uluslararası Finans Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Michael Parkin. Economics. Global ed. 2015. Pearson

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İşletmecilik biliminin temel kavram ve kuramlarını kavrar. X
2 İşletmecilik biliminin temel kavram ve kuramları arasındaki ilişkileri analiz eder. X
3 İşletme operasyonlarının teorik çerçevesini kavrar X
4 Ulusal ve uluslararası işletme yönetiminin temellerini kavrar X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Küresel ve ulusal ekonomik sistemlerin işleyişinde işletmelerin rollerini kavrar. X
2 İşletmeler arasındaki ilişkilerde dış çevrede yer alan paydaşların etkilerini ve katkılarını analiz eder. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Girişimci bir ruhla işletmecilik faaliyetlerini organize eder. X
2 Ulusal ve küresel rekabet ortamında bir işletmenin problemlerini hızlı ve etkin bir şekilde çözer. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İşletmelerde planlama,organizasyon,operasyon,koordinasyon ve denetim fonksiyonlarını yönetir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Tüm paydaşlarla etin ve sürekli ir aktif ilişkigeliştirir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İşletmede etik ve moral değerlere bağlı davranış gösterir X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 “İktisat Giriş II” dizilerini tamamlayan bir öğrenci, eleştirel düşünebilmeli, kişisel ve ticari kararlar alırken ve kamu politikalarını analiz ederken ekonomik akıl yürütmeyi uygulayabilmelidir.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5)
2 Öğrenciler makroekonomik ilişkiyi ifade etmek ve ilgili değişkenlerdeki değişikliklerin sonuçlarını tahmin etmek için uygun diyagramları ve zaman serisi grafiklerini kullanabilmelidir.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5)
3 Öğrenciler GSYİH'nın (GSMH) ne olduğunu açıklayabilmeli ve GSYİH (GSMH) bileşenlerini tanımlayabilmelidir: tüketim, yatırım, hükümet harcamaları, ihracat-ithalat. GSYİH (GSMH), istihdam, enflasyon kavramlarını ve ölçümünü anlar ve tanımlar.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5)
4 Öğrenciler AD-AS'nin kısa dönem ve uzun dönem zaman diliminde denge fiyat seviyesini ve çıktısını nasıl belirlediğini ve makro denge kavramını anlayabilmeli ve açıklayabilmelidir1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5)
5 Öğrenciler, İş Döngüsü dalgalanmalarının nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilmeli ve bunu istihdam, fiyat seviyesi, faiz oranı gibi diğer makroekonomik değişkenlerle ilişkilendirebilmelidir.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5)
6 Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomik performans üzerindeki etkilerini tahmin edebilmeli, maliye ve para politikaları ile ilgili kavramları, araçları ve etkilerini, sınırlamalarını ve göreceli avantaj ve dezavantajlarını ve bunların toplam ekonomik faaliyetleri nasıl etkilediğini anlayabilmeli ve açıklayabilmelidir.1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 100
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 0 -
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 1 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 2 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 2 10 20
Laboratuar 0 0 0
Okuma 10 1 10
Ödev 3 3 9
Proje Hazırlama 3 6 18
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 155
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 10 10
Ara Sınav 1 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 11
Genel Toplam - - 166
Toplam İş Yükü / 25.5 6.5
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 7.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.