Türkçe


REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GELİŞİM PSİKOLOJİSİ II PSI211 2 3 2+0 2.0 5.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin ergenlik döneminin temel özellikleri, ergenlik döneminin bedensel, bilişsel, kişilik ve ahlak gelişimi, psiko-sosyal gelişimi ve ergenlik dönemi sorunları ve bunlarla baş etme yolları hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. Bu dersin sonunda öğrencilerin; *Ergenlik döneminin kendine has gelişim özelliklerini bilmeleri *Ergenlik dönemine has bireysel ihtiyaçlar hakkında içgörü kazanabilmeleri *Bu ihtiyaçlar doğrultusunda uygun bir eğitim-öğretim ortamı hazırlayabilme kapasitelerinin geliştirilmesi *Ergenlik döneminde yaşanabilinecek sorunlar hakkında genel içgörü kazanması ve bu sorunlarla bir eğitimci olarak önleyici ve temel düzeyde başa çıkmaya yönelik etkinlikleri düzenleyebilmeleri hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği gelişimin her alanında olağanüstü hızlı değişimlerin yaşandığı ve yetişkinliğe geçiş sürecinde önemli bir dönüm noktası olan ergenlik dönemini kapsamaktadır. Bu derste ergenlik sürecinin doğası ve özellikleri yanında ergenlik döneminde gelişimi etkileyen etkenler incelenecektir. İçerik fiziksel, bilişsel, psiko-sosyal değişimler, aile ve akran ilişkilerini kapsamakla birlikte zorbalık, okul başarısızlığı ve bilgisayar kullanımı gibi yaygın ergenlik problemlerini de kapsamaktadır. Gelişim II dersi ergenlik döneminin temel özellikleri; psiko-sosyal gelişim, ahlak gelişimi ve kültür, cinsel gelişim, kişilik gelişimi, bilişsel gelişim, fiziksel gelişim konuları ve ergenlik döneminde aile ve akran ile ilişkileri, Ergenlik döneminde sorunlar ile baş etme becerileri konularını içermektedir.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu derste ergenlik sürecinin doğası ve özellikleri yanında ergenlik döneminde gelişimi etkileyen etmenlerin incelenmesi amaçlanmaktadır.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.