Türkçe


İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SÜRDÜRÜLEBİLİR MİMARLIK ICM408 4 8 3+0 3.0 5.0


DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Estetik, teknik ve holistik (ör. Ekonomik ve ekolojik) açıdan yaratıcı ve fonksiyonel iç mekanlar tasarlayabilme bilgi ve becerisine sahip olma X
2 İç mimarlık temel tasarım yöntemleri, elemanları ve ilkelerine ilişkin kavramsal bilgi ve uygulama becerisini geliştirme X
3 İç mimarlık kuramına ilişkin bilimsel, sanatsal ve teknolojik bilgi ve beceriye sahip olma X
4 Mekân – insan arasındaki ilişkiyi anlama ve sorgulama bilgi ve becerisine sahip olma X
5 Tasarım sürecinde gerekli olan estetik, teknik ve mühendislik bilgi ve becerisine sahip olma X
6 Disiplinler arası iş birliği geliştirebilen, mesleki etik değerlere saygılı, çevresel ve sosyal konulara duyarlı olma X
7 Proje bütçesi ve yönetimi ve teknik rapor hazırlama konularında bilgi sahibi olma X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İç mekân tasarımı, planlama ve proje çalışmalarını analitik olarak analiz edebilme. X
2 Tasarım alanına ilişkin modern bilgi ve teknolojileri kullanma. X
3 İç mekân tasarımında grafik anlatım tekniklerini kullanma. X
4 Mekân tasarımında arazinin ve çevresel özelliklerin tasarım sürecine etkilerini anlama ve analiz edebilme. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İç mekân tasarımı ve projelendirme sürecinde bağımsız çalışabilme, işbirliği geliştirme ve sorumluluk alma. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İç mimarlık ve tasarım alanına ilişkin güncel gelişmeleri takip etme ve öğrenme becerisine sahip olma X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mesleki ve sosyal sorumlulukların farkında olma X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 İç mekân tasarımı ve yapı yönetimi, sorumlulukları ve mesleki gelişim konularında yetkin olma X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.