Türkçe


TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INNOVATION MANAGEMENT IN TOURISM INDUSTRY THM504 1 2 3+0 3.0 8.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü Doç. Dr. SOOLMAZ AZARMI LAFMAJANI
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. TUĞRUL GÜNAY
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 20
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 20

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Ders, öğrencilere teknolojik yenilik konusunda temel kavramları ve farkındalığı sağlamayı ve küçük ve büyük firmaların bu konuda karşılaştıkları zorlukları ve fırsatları anlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Bu ders, teknolojik gelişmeyle ilgili olarak teknolojik yeniliklerle ilgili karmaşık kavramları ve bilgileri ele almak için entegre bir yaklaşıma sahiptir. Meslek Sahiplerine Yönelik Derslerin Katkısı
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Ders, inovasyonun önemi, araştırma ve geliştirmede liderlik, inovasyon ve teknoloji yönetimi, ortaklıklar, ağlar ve ittifaklar, ürün ve süreç geliştirme, araştırmanın ticarileştirilmesi, girişimcilik ve iş yaratımı gibi alanları kapsamaktadır.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Bu dersi tamamlayan öğrenci: ekonomik büyüme ve rekabet gücünün firma düzeyinde artması için teknolojik gelişme ve inovasyonun önemini açıklayabilmeli,
2 bir firmanın inovasyon ve teknik gelişimi başarılı bir şekilde yönetebilmek için stratejik ve entegre bir yaklaşıma sahip olma ihtiyacını eleştirel olarak tartışır,
3 şirket içi ve dışı karmaşık inovasyon süreçlerini analiz eder. Bu, örneğin, ortaklıklar, ittifaklar, araştırma ve geliştirme, ticarileştirme ve endüstriyel pazarlama hakkında temel bilgileri içerir.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Giriş
THM 504
2 TEKNOLOJİ VE REKABET AVANTAJI Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Verimlilik ve Verimlilik Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 İNŞAAT ENDÜSTRİSİ PERSPEKTİFLERİ Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 YAPI SEKTÖRÜ Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 STRATEJİK TEKNOLOJİ ÇERÇEVELERİ Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Dersin gözden geçirilmesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Ara sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 İŞLEVSEL BİR STRATEJİ OLARAK TEKNOLOJİ STRATEJİSİ Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 GENEL STRATEJİ Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 LİDERLİK VE TAKİPÇİLİK Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 TEKNOLOJİK DEĞİŞİM VE İNOVASYON Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 YENİLİKLER HARİTASI
Dersin gözden geçirilmesi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Final Sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1-Turizmde Yenilik: Teknoloji, Sürdürülebilirlik ve Yaratıcılık 2019

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Turizmle ilgili alanlarda gerekli sorumluluklarını üstlenecek, X
2 Turizm ve işletmecilik sektörüne ait konulara vakıf olacak, X
3 Karşılaştığı problemleri tanımlayarak çözümüne yönelik kararlar alıp uygulayabilecek; X
4 Yabancı dile hakim olup iş hayatına uygulayabilecek X
5 Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip ederek kendisini sürekli geliştirecek, bilgisayar ve bilişim teknolojilerini kullanabilecek, X
6 Turizm hukuku, turizm ve çevre, iş sağlığı ve güvenliği konularına vakıf, toplum ve çevre değerlerine duyarlı ve mesleki ve etik sorumluluk sahibi olacak, X
7 Takım çalışmasına yatkın, mesleki ve sosyal açıdan etkin iletişim becerisine sahip olacaktır. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Bu dersi tamamlayan öğrenci: ekonomik büyüme ve rekabet gücünün firma düzeyinde artması için teknolojik gelişme ve inovasyonun önemini açıklayabilmeli,1 (4), 2 (4), 3 (4), 4 (4), 5 (4), 6 (3), 7 (4)
2 bir firmanın inovasyon ve teknik gelişimi başarılı bir şekilde yönetebilmek için stratejik ve entegre bir yaklaşıma sahip olma ihtiyacını eleştirel olarak tartışır,1 (2), 2 (3), 3 (3), 4 (3), 5 (4), 6 (3), 7 (3)
3 şirket içi ve dışı karmaşık inovasyon süreçlerini analiz eder. Bu, örneğin, ortaklıklar, ittifaklar, araştırma ve geliştirme, ticarileştirme ve endüstriyel pazarlama hakkında temel bilgileri içerir.1 (3), 2 (3), 3 (4), 4 (3), 5 (4), 6 (3), 7 (3)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 0 -
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 100
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 1 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 2 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 14 3 42
Seminer 3 9 27
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 153
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 4 12 48
Ara Sınav 0 0 0
Ara Sınav Hazırlığı 0 0 0
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 49
Genel Toplam - - 202
Toplam İş Yükü / 25.5 7.9
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 8.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.