Türkçe


TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ADVANCED RECREATION RESEACH THM506 1 2 3+0 3.0 7.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Yüksek Lisans , TYYÇ: 7. Düzey , EQF-LLL: 7. Düzey , QF-EHEA: 2. Düzey
Dersin Türü Bölümde Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze Eğitim
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Evet
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Doç. Dr. TUĞRUL GÜNAY
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders % 20
Uzmanlık / Alan Dersi % 20
Destek Dersi % 20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi % 20
Aktarılabilir Beceri Dersi % 20

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Dersin Amacı Bu dersin amacı, bir araştırma projesinden veri planlamak, yürütmek ve analiz etmek için gereken temel araştırma becerilerini ve kavramlarını öğretmektir. Literatür taraması yapma, anket geliştirme, ölçek oluşturma, veri temizleme ve yönetimi, veri manipülasyonu ve analizi, yorumlama ve rapor yazma gibi beceriler öğretilecektir.
Dersin İçeriği Dersin İçeriği Öğrenciler ders boyunca anket ve istatistik yazılımı kullanacak ve laboratuvar özellikle uygulamalı etkinliklere odaklanacaktır. Son proje bir araştırma sorusu önermeyi, bu soruyu değerlendirmek için veri bulmayı ve analiz etmeyi ve bir rapor yazmayı içerecektir.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Mesleki Eğitim Verme Kursunun Katkısı Mesleki uygulamaları için gerekli olan çeşitli bilgi ve becerilere sahip olmak

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Literatürde araştırma yapın ve projeyle ilgili mevcut araştırmaları belirleyin.
2 Test edilebilir hipotezlerle bir araştırma sorusu oluşturun ve bu araştırma sorusunu değerlendirmek için bir çalışma tasarlayın.
3 Bir araştırma anketi oluşturmak ve ölçekler geliştirmek için uygun maddeleri seçin.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 1. Tanımlar
Öğrenme hedefleri
İhtiyaç analizi
Literatür incelemesi
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 2 Teorisi
Araştırma sorusu
hipotezler
ahlâk
IRB
HIPAA
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 3 Gözlemsel:
Keşif / tanımlayıcı / Analitik
Kesitsel çalışmalar
Boyuna çalışmalar
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Vaka-Kontrol
4 Deneysel:
Rasgeleleştirme
Geçerliliğe Yönelik Tehditler
RCT
Tekrarlanan Önlemler
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 5 Yarı deneysel tasarımlar
Bölüm 4 ve 5
4 Eyl 26 ve 28 Örnekleme Nüfusu
Örneklem
İşe Alım
Yanıt oranı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 6 Metrik
Ölçekler ve Dizinler
Güvenilirlik ve geçerlilik
Bölüm 7
6 Eki 10 ve 12 Veri Toplama Veri türleri (arşivleme,
gözlem, anket, test)
İşe Alım
Yanıt yanlılığı
yıpranma
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 7 RCT: Kaydetme, Rasgeleleştirme,
Karşılaştırmalar, Sadakat
CBPR: CAB'ler, işbirliği, mantık
model, çeviri
Anketler: Örnekleme çerçevesi,
modalite, örnek büyüklüğü, MOP,
tepki oranı, pilot test,
ağırlıklandırma
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 8 Olasılık Teorisi
p-değerleri
dağılımları
Standart sapma
Standart hata
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 9 Çapraz tablolamalar
ki-kare testi
t-testi
bağıntı
önem
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 10 Doğrusal Regresyon
Lojistik regresyon
Uygun bir test seçme
şaşırtan
Ham ve ayarlanmış efektler
Güç
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 11 Birleşmenin Önlemleri
Tahmin Edilen Skorlar Dosya bulunamadı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 12 Değişim Skoru
Tekrarlanan Önlemler
Nonindependence
Önyargı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 13 Etkileşimleri
Ara Sonuçlar
Dolaylı, Doğrudan, Toplam Etkiler
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 14 final sınavı Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1- Research Methods in Health Promotion (2nd Edition) by Salazar, Crosby and
DiClemente.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Turizmle ilgili alanlarda gerekli sorumluluklarını üstlenecek, X
2 Turizm ve işletmecilik sektörüne ait konulara vakıf olacak, X
3 Karşılaştığı problemleri tanımlayarak çözümüne yönelik kararlar alıp uygulayabilecek; X
4 Yabancı dile hakim olup iş hayatına uygulayabilecek X
5 Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip ederek kendisini sürekli geliştirecek, bilgisayar ve bilişim teknolojilerini kullanabilecek, X
6 Turizm hukuku, turizm ve çevre, iş sağlığı ve güvenliği konularına vakıf, toplum ve çevre değerlerine duyarlı ve mesleki ve etik sorumluluk sahibi olacak, X
7 Takım çalışmasına yatkın, mesleki ve sosyal açıdan etkin iletişim becerisine sahip olacaktır. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Literatürde araştırma yapın ve projeyle ilgili mevcut araştırmaları belirleyin.
2 Test edilebilir hipotezlerle bir araştırma sorusu oluşturun ve bu araştırma sorusunu değerlendirmek için bir çalışma tasarlayın.2 (3), 3 (4), 5 (3)
3 Bir araştırma anketi oluşturmak ve ölçekler geliştirmek için uygun maddeleri seçin.1 (4), 4 (4), 6 (2), 7 (3)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 40
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 60
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 2 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 2 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 3 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 5 70
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 8 7 56
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 168
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 0 0 0
Ara Sınav 1 2 2
Ara Sınav Hazırlığı 2 2 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 7
Genel Toplam - - 175
Toplam İş Yükü / 25.5 6.9
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 7.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.