Türkçe


ADALET BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CEZA MUHAKEMESİ VE İNFAZ HUKUKUNUN TEMELLERİ ADL202 2 4 3+0 3.0 5.0


Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Önlisans , TYYÇ: 5. Düzey , EQF-LLL: 5. Düzey , QF-EHEA:Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli Tanımsız
Ders zorunlu veya opsiyonel iş deneyimi gerektiriyor mu ? Tanımsız
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler) Öğr. Gör. ABDÜLHALİM ARSLANBAŞ
Dersin Yardımcıları

Dersin Öncesinde ve/veya Ders ile Birlikte Alınması Zorunlu Dersler
DERS KATEGORİSİ
Dersin Kategorisi Katkı Yüzdesi
Temel Mesleki Ders -
Uzmanlık / Alan Dersi -
Destek Dersi -
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersi -
Aktarılabilir Beceri Dersi -

Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı, işlenmiş olan bir suça dair bütün şüphelerin ortadan kaldırılarak maddi gerçeğin ortaya çıkarılmasında izlenmesi gereken süreci araştırmaktır. Maddi gerçeği ortaya çıkarırken temel hak ve özgürlükleri koruma, hem sanık hem de mağdur haklarını işlevsel kılmaktır. Ders kapsamında yürürlükteki mevzuat çerçevesinde Türk Ceza Hukukunda ve Türk İnfaz Hukukunda ceza yaptırımlarının neler olduğu, mahkumiyet hükmünün kesin hüküm durumuna nasıl geldiği, ceza yaptırımının ne şekilde ve nasıl infaz edildiği gibi infaz hususlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Ceza muhakemesi hukukunun işlevinin, karakteristiğinin, temel kavramlarının, tarihsel gelişiminin, kaynaklarının, suçla ilgili genel kavramların ve unsurlarının, cezanın bireyselleştirilmesinin, ertelenmesinin, koşullu salıverilmenin, ceza mahkumiyetinin sonuçlarının ve suçluları geri göndermek için yapılan uluslararası sözleşmelerin ortaya konulması söz konusu olacaktır. Ders kapsamında ayrıca yürürlükteki mevzuat çerçevesinde Türk Ceza Hukukunda ve Türk İnfaz Hukukunda ceza yaptırımlarının neler olduğu, mahkumiyet hükmünün kesin hüküm durumuna nasıl geldiği, ceza yaptırımının ne şekilde ve nasıl infaz edildiği, özgürlüğü bağlayıcı cezanın infazında cezaevindeki sürecin nasıl işlediği ve hükümlünün cezaevinden tahliyesi, bireysel ve devletlerarası şikayet başvurusu, yargısal organların ürettikleri içtihadı, anayasa ve uluslararası denetimin etkililiği sorunları gibi konular anlatılmaktadır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı İşlenmiş olan bir suça dair bütün şüphelerin ortadan kaldırılarak maddi gerçeğin ortaya çıkarılmasında izlenmesi gereken süreci araştırmaktır. Yürürlükteki mevzuat çerçevesinde Türk Ceza Hukukunda ve Türk İnfaz Hukukunda ceza yaptırımlarının neler olduğu konusunda bilgi sahibi olur.

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
1 Ceza muhakemesi hukuku sistemini anlama
2 Ceza muhakemesi hukukunun temel kavramlarına hakim olabilme.
3 Ceza muhakemesinin yürüyüşüne dair aşamalara hakim olabilme.
4 Muhakeme sonunda verilen hükmün çeşitlerine ve bu hükme karşı başvurulabilecek kanun yollarının neler olduğuna hakim olabilme.
5 Ceza infaz sistematiğini anlayabilme.
6 Ceza infaz kurumlarını kavrayabilme.
7 Ceza infaz dogmatiğini içselleştirebilme.
8 Edindiği ceza infaz teorisini somut olaylara aktarabilme.
9 İnfaz hukukunun insan hakları boyutunu kavrayabilme.

Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri
Dersin Öğrenme-Öğretme Yöntemleri

Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Ceza Muhakemesi Hukukunun tanımı, amacı, hukuk sistematiğindeki yeri, Ceza Muhakemesi Hukukunun tarihçesi, Ceza Muhakemesi Hukukunun diğer hukuk dalları ile ilişkisi, Ceza Muhakemesi Hukukunun kaynakları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Ceza muhakemesi kurallarının yorumu, kıyas, ceza muhakemesi kurallarının uygulama alanı, ceza muhakemesi kurallarının yer ve zaman bakımından uygulanması, ceza muhakemesinin ilkeleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Ceza adaletinin sağlanmasında temel etik ilkeler, ceza muhakemesi teşkilatı, ceza muhakemesinin yürüyüş şeması, ceza muhakemesinin genel olarak şartları, dava şartları ve bu şartların gerçekleşmemesinin sonuçları, yargılama şartları bu şartların gerçekleşmemesinin sonuçları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Ceza muhakemesi evreleri ve yürüyüşü, ön alan soruşturmaları, ceza muhakemesinde soruşturma evresi, soruşturma evresine katılan kişiler, savcı, hakim, kolluk, soruşturma evresinin icrası, koruma tedbirlerine başlanılması, soruşturma evresinin sona ermesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Kovuşturma evresi, kovuşturma evresine katılan kişiler (hakim, mahkeme, savcı, sanık, müdafi, vekil, zabıt katibi ve diğer kişiler), kovuşturma evresinin aşamaları, duruşma hazırlığı aşaması, duruşma aşaması, duruşmanın icrası, delil elde etme ve değerlendirme araçları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Kanun yolu evresi ve çeşitleri, bireysel başvuru hakkı, özel ve tali ceza muhakemeleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Çocukların muhakemesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Ara Sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Ceza infaz hukukunun temel kavramları, temel ilkeleri, kaynakları ve amacı. İnfaz hukukunun tarihsel gelişimi. İnfaz hukuku kurallarının zaman bakımından uygulanması, Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanuna göre hapis cezalarının infazında gözetilecek ilkeler, infaz hukukunun hukuk düzeni içindeki yeri ve diğer hukuk dalları ile ilişkisi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Ceza kavramı, nitelikleri, türleri ve infazı. İnfaz kurumuna kabul, infazın planlanması,hükümlülerin gruplandırılması, infaz kurumunun hükümlü üzerindeki olumsuz etkileri. Hükümlünün hakları ve yükümlülükleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 İnfaz kurumları ve idaresi, infaz personeli. Cezanın infazına ara verilmesi, infazı engelleyen nedenler. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Koşullu salıverilme. Hükümlülere ilişkin disiplin cezaları ve tedbirleri. Adli para cezasının infazı. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Özel infaz usulleri. Tutukluluğun infazı. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 İnfaz muhakemesi ve İnfazın denetlenmesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

KAYNAKLAR
1- Veli Özer Özbek/ Koray Doğan/ Pınar Bacaksız, Ceza Muhakemesi Hukuku Temel Bilgiler, 10. Baskı, Eylül 2019.
2- Veli Özer ÖZBEK, İnfaz Hukuku, Seçkin Yayıncılık, 9. Baskı, Şubat 2017.
3- Timur Demirbaş, İnfaz Hukuku, 4. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ekim 2015.
4- Nur Centel/ Hamide Zafer, Ceza Muhakemesi Hukuku, 9. Bası, Beta Yayıncılık, Ekim 2012.
5- Bahri Öztürk/ Durmuş Tezcan/ Mustafa Ruhan Erdem/ Özge Sırma/ Yasemin F. Saygılar Kırıt/ Özdem Özaydın/ Esra Alan Akcan/ Efser Erden, Nazari ve Uygulamalı Ceza Muhakemesi Hukuku, 9. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ekim 2015.
6-Feridun Yenisey/ Ayşe Nuhoğlu, Ceza Muhakemesi Hukuku, 3.Baskı, Ekim 2015.
7-Cumhur Şahin, Ceza Muhakemesi Hukuku I, 6. Bası, Seçkin Yayıncılık, Ağustos 2015.
8-Cumhur Şahin/ Neslihan Göktürk, Ceza Muhakemesi Hukuku II, 4. Bası, Seçkin Yayıncılık, Ocak 2015.
9-Michel Foucault, Hapishanenin Doğuşu, 5. Baskı, İmge Kitabevi, Ekim 2013.
10-Beyza Başer/ Ersan Şen, Koşullu Salıverilme, Denetimli Serbestlik, Ceza İnfaz Sorunları, 3. Baskı, Seçkin Yayıncılık, Ocak 2019.

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ
Kuramsal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mahkeme örgütlenmesi ve mahkemelerin güncel işlevlerini içeren ders kitapları bilgilerine sahiptir. X
2 Öğrendiği bilgileri, uygulama araç ve gereçleriyle ve diğer ileri kaynaklarla bu bilgileri destekleme yeteneğine sahiptir. X
3 İleri düzey kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir. X
4 Ders kitaplarından öğrendiği bilgileri gerekli araç ve gereçlerle uygular. X
Olgusal
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Yasal mevzuatı somut hukuki problemleri çözmede kullanır. X
2 Yasal mevzuata hakimdir. X
3 Yargılamaya esas teşkil eden ana ilkelere hakimdir. X
4 Evrensel hukuk normları ile uluslararası hukuk ölçütlerine hakimdir. X
BECERİLER
Bilişsel
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanı olan mahkemelerdeki alt yapı için ileri düzeydeki kuramsal ve uygulama bilgilerini kullanır. X
2 Alanında edindiği temel yeterlilikleri hukukun belli bir alanında kullabilme yetisine sahiptir. X
Uygulamalı
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanında kazandığı ileri düzey bilgileri, becerileri kullanır. X
2 Araştırma ve delillere dayalı çözüm önerileri geliştirir. X
KİŞİSEL VE MESLEKİ YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Çalışma bağımsızlığı kazanır. X
2 Alanı ile ilgili konularda bireysel çalışma yetisine sahiptir. X
3 Alanındaki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. X
4 Alanında uygulamalarda karşılaşabilinenecek öngörülmez karmaşık sorunları çözmede, bireysel ya da gurup üyesi olarak sorumluluk alır. X
5 Sorumluluğu altında çalışacak olanları bir proje bağlamında faaliyetleri planlar. X
Öğrenme Yetkinliği
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Mahkeme teşkilatı çalışmalarının yürütülmesi bağlamında edindiği ileri bilgi ve becerileri eleştirel yorumlama yetisine sahiptir. X
2 Neleri öğrenme gereksinimi olduğunu saptar. X
3 Öğrenmenin yaşam boyu sürmesi yönünde tutum geliştirme yetisine sahiptir. X
4 Alanında sahip olduğu bilgileri eleştirel ve sorgulayıcı bir yaklaşımla değerlendirir. X
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alan düşüncelerini ve sorunlar için çözümleme önerilerini hem yazılı,hem sözlü aktarır. X
2 Alan konularında düşünce ve çözümleme yöntemi önerilerini uzman olsun olmasın, kişilerle paylaşır. X
3 Toplumsal sorumluluk bilincine sahiptir. X
4 Alanı ile ilgili verileri bir araya getirebilir. X
5 Temel bilgi ve iletişim becerilerine sahiptir. X
Alana Özgü Yetkinlik
S.No PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) KATKI DÜZEYİ*
0 1 2 3 4 5
1 Alanındaki verileri bilimsel, ahlak ve kültürel değerlere uygun kullanır. X
2 Evrensel sosyal haklar,adalet, kültür kalitesi, kültürel değerlerin korunması; çevreyi koruma, iş sağlığı güvenliği konuları üzerine yeterli bilince sahiptir. X
3 Adalet ve sosyal değerler konusunda bilinç sahibidir. X
*Katkı Düzeyi (0-5): 0-Yok, 1- Çok Az, 2- Az, 3- Orta, 4- Yüksek, 5- Çok Yüksek

S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Ceza muhakemesi hukuku sistemini anlama1 (4), 2 (5), 3 (5), 4 (4), 5 (5), 6 (5), 7 (4), 8 (5), 9 (5), 10 (4), 11 (4), 12 (5), 13 (4), 14 (5), 15 (4), 16 (4), 17 (5), 18 (4), 19 (5), 20 (5), 21 (4), 22 (4), 23 (5), 24 (5), 25 (4), 26 (5), 27 (4), 28 (5), 29 (4)
2 Ceza muhakemesi hukukunun temel kavramlarına hakim olabilme.1 (5), 2 (4), 3 (5), 4 (4), 5 (4), 6 (5), 7 (5), 8 (4), 9 (4), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (4), 14 (5), 15 (5), 16 (4), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (4), 22 (5), 23 (4), 24 (4), 25 (4), 26 (5), 27 (5), 28 (5), 29 (4)
3 Ceza muhakemesinin yürüyüşüne dair aşamalara hakim olabilme.1 (5), 2 (5), 3 (4), 4 (5), 5 (5), 6 (4), 7 (5), 8 (4), 9 (4), 10 (5), 11 (4), 12 (4), 13 (5), 14 (4), 15 (4), 16 (5), 17 (4), 18 (4), 19 (4), 20 (4), 21 (5), 22 (4), 23 (4), 24 (5), 25 (5), 26 (4), 27 (5), 28 (4), 29 (4)
4 Muhakeme sonunda verilen hükmün çeşitlerine ve bu hükme karşı başvurulabilecek kanun yollarının neler olduğuna hakim olabilme.1 (4), 2 (5), 3 (4), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (4), 8 (5), 9 (5), 10 (4), 11 (4), 12 (4), 13 (4), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (4), 18 (4), 19 (5), 20 (4), 21 (4), 22 (4), 23 (5), 24 (5), 25 (4), 26 (4), 27 (5), 28 (4), 29 (5)
5 Ceza infaz sistematiğini anlayabilme.1 (4), 2 (5), 3 (5), 4 (4), 5 (4), 6 (5), 7 (5), 8 (4), 9 (5), 10 (5), 11 (4), 12 (5), 13 (5), 14 (4), 15 (4), 16 (5), 17 (5), 18 (4), 19 (4), 20 (5), 21 (5), 22 (5), 23 (4), 24 (4), 25 (5), 26 (5), 27 (4), 28 (4), 29 (5)
6 Ceza infaz kurumlarını kavrayabilme.1 (5), 2 (4), 3 (4), 4 (5), 5 (5), 6 (4), 7 (4), 8 (5), 9 (5), 10 (4), 11 (4), 12 (5), 13 (5), 14 (4), 15 (4), 16 (4), 17 (5), 18 (4), 19 (5), 20 (5), 21 (4), 22 (4), 23 (4), 24 (5), 25 (5), 26 (4), 27 (4), 28 (5), 29 (5)
7 Ceza infaz dogmatiğini içselleştirebilme.1 (5), 2 (5), 3 (4), 4 (4), 5 (5), 6 (5), 7 (4), 8 (5), 9 (4), 10 (5), 11 (5), 12 (4), 13 (5), 14 (5), 15 (4), 16 (4), 17 (4), 18 (5), 19 (5), 20 (4), 21 (4), 22 (5), 23 (5), 24 (4), 25 (4), 26 (4), 27 (5), 28 (5), 29 (4)
8 Edindiği ceza infaz teorisini somut olaylara aktarabilme.1 (4), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (4), 6 (5), 7 (5), 8 (4), 9 (5), 10 (4), 11 (5), 12 (5), 13 (4), 14 (5), 15 (4), 16 (4), 17 (5), 18 (5), 19 (4), 20 (4), 21 (5), 22 (5), 23 (4), 24 (4), 25 (4), 26 (5), 27 (4), 28 (4), 29 (5)
9 İnfaz hukukunun insan hakları boyutunu kavrayabilme.1 (5), 2 (4), 3 (5), 4 (4), 5 (5), 6 (5), 7 (4), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (4), 12 (5), 13 (5), 14 (4), 15 (4), 16 (5), 17 (5), 18 (5), 19 (4), 20 (5), 21 (5), 22 (4), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (5), 27 (5), 28 (4), 29 (4)

Ölçme ve Değerlendirme
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirilmesi Etkinlik
Sayısı
Katkı Yüzdesi
Ara Sınav 1 % 40
Bilg.Des. Sunum 0 -
Kısa Sınav 0 -
Rapor Sunma 0 -
Ödev Değerlendirme 0 -
Sözlü Değerlendirme 0 -
Tez Sunma 0 -
Belge Sunma 0 -
Uzman Değerlendirmesi 0 -
Kurul Sınavı 0 -
Uygulama Sınavı 0 -
Yıl Sonu Final Sınavı 1 % 60
Staj Sınavı 0 -
TOPLAM 2 %100
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 2 %50
Yarıyıl Sonu Sınavının Başarısının Toplam Başarı Notuna Katkısı 1 %50
TOPLAM 3 %100


DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Etkinlik
(Hafta Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 2 28
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalş. / Ödevi 0 0 0
Laboratuar 0 0 0
Okuma 4 3 12
Ödev 4 3 12
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Öğrenme - Öğretme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 94
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü
Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Etkinlik
(Sayısı)
Süresi
(Saat)
Toplam İş Yükü
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 4 3 12
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 4 3 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
Toplam Ölçme - Değerlendirme Etkinlikleri Toplam İş Yükü - - 30
Genel Toplam - - 124
Toplam İş Yükü / 25.5 4.9
Dersin AKTS (ECTS) Kredisi 5.0

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.