Türkçe


ADALET BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CEZA MUHAKEMESİ VE İNFAZ HUKUKUNUN TEMELLERİ ADL202 2 4 3+0 3.0 5.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Ceza Muhakemesi Hukukunun tanımı, amacı, hukuk sistematiğindeki yeri, Ceza Muhakemesi Hukukunun tarihçesi, Ceza Muhakemesi Hukukunun diğer hukuk dalları ile ilişkisi, Ceza Muhakemesi Hukukunun kaynakları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Ceza muhakemesi kurallarının yorumu, kıyas, ceza muhakemesi kurallarının uygulama alanı, ceza muhakemesi kurallarının yer ve zaman bakımından uygulanması, ceza muhakemesinin ilkeleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Ceza adaletinin sağlanmasında temel etik ilkeler, ceza muhakemesi teşkilatı, ceza muhakemesinin yürüyüş şeması, ceza muhakemesinin genel olarak şartları, dava şartları ve bu şartların gerçekleşmemesinin sonuçları, yargılama şartları bu şartların gerçekleşmemesinin sonuçları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Ceza muhakemesi evreleri ve yürüyüşü, ön alan soruşturmaları, ceza muhakemesinde soruşturma evresi, soruşturma evresine katılan kişiler, savcı, hakim, kolluk, soruşturma evresinin icrası, koruma tedbirlerine başlanılması, soruşturma evresinin sona ermesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Kovuşturma evresi, kovuşturma evresine katılan kişiler (hakim, mahkeme, savcı, sanık, müdafi, vekil, zabıt katibi ve diğer kişiler), kovuşturma evresinin aşamaları, duruşma hazırlığı aşaması, duruşma aşaması, duruşmanın icrası, delil elde etme ve değerlendirme araçları Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Kanun yolu evresi ve çeşitleri, bireysel başvuru hakkı, özel ve tali ceza muhakemeleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Çocukların muhakemesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Ara Sınav Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Ceza infaz hukukunun temel kavramları, temel ilkeleri, kaynakları ve amacı. İnfaz hukukunun tarihsel gelişimi. İnfaz hukuku kurallarının zaman bakımından uygulanması, Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Kanuna göre hapis cezalarının infazında gözetilecek ilkeler, infaz hukukunun hukuk düzeni içindeki yeri ve diğer hukuk dalları ile ilişkisi. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Ceza kavramı, nitelikleri, türleri ve infazı. İnfaz kurumuna kabul, infazın planlanması,hükümlülerin gruplandırılması, infaz kurumunun hükümlü üzerindeki olumsuz etkileri. Hükümlünün hakları ve yükümlülükleri. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 İnfaz kurumları ve idaresi, infaz personeli. Cezanın infazına ara verilmesi, infazı engelleyen nedenler. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Koşullu salıverilme. Hükümlülere ilişkin disiplin cezaları ve tedbirleri. Adli para cezasının infazı. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Özel infaz usulleri. Tutukluluğun infazı. Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 İnfaz muhakemesi ve İnfazın denetlenmesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.