Türkçe


ADALET BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CEZA MUHAKEMESİ VE İNFAZ HUKUKUNUN TEMELLERİ ADL202 2 4 3+0 3.0 5.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı, işlenmiş olan bir suça dair bütün şüphelerin ortadan kaldırılarak maddi gerçeğin ortaya çıkarılmasında izlenmesi gereken süreci araştırmaktır. Maddi gerçeği ortaya çıkarırken temel hak ve özgürlükleri koruma, hem sanık hem de mağdur haklarını işlevsel kılmaktır. Ders kapsamında yürürlükteki mevzuat çerçevesinde Türk Ceza Hukukunda ve Türk İnfaz Hukukunda ceza yaptırımlarının neler olduğu, mahkumiyet hükmünün kesin hüküm durumuna nasıl geldiği, ceza yaptırımının ne şekilde ve nasıl infaz edildiği gibi infaz hususlarının öğretilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Ceza muhakemesi hukukunun işlevinin, karakteristiğinin, temel kavramlarının, tarihsel gelişiminin, kaynaklarının, suçla ilgili genel kavramların ve unsurlarının, cezanın bireyselleştirilmesinin, ertelenmesinin, koşullu salıverilmenin, ceza mahkumiyetinin sonuçlarının ve suçluları geri göndermek için yapılan uluslararası sözleşmelerin ortaya konulması söz konusu olacaktır. Ders kapsamında ayrıca yürürlükteki mevzuat çerçevesinde Türk Ceza Hukukunda ve Türk İnfaz Hukukunda ceza yaptırımlarının neler olduğu, mahkumiyet hükmünün kesin hüküm durumuna nasıl geldiği, ceza yaptırımının ne şekilde ve nasıl infaz edildiği, özgürlüğü bağlayıcı cezanın infazında cezaevindeki sürecin nasıl işlediği ve hükümlünün cezaevinden tahliyesi, bireysel ve devletlerarası şikayet başvurusu, yargısal organların ürettikleri içtihadı, anayasa ve uluslararası denetimin etkililiği sorunları gibi konular anlatılmaktadır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı İşlenmiş olan bir suça dair bütün şüphelerin ortadan kaldırılarak maddi gerçeğin ortaya çıkarılmasında izlenmesi gereken süreci araştırmaktır. Yürürlükteki mevzuat çerçevesinde Türk Ceza Hukukunda ve Türk İnfaz Hukukunda ceza yaptırımlarının neler olduğu konusunda bilgi sahibi olur.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.