Türkçe


ADALET BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ANAYASA HUKUKUNUN İLKELERİ-TEMEL HAKLAR VE ÖZGÜRLÜKLER ADL113 1 1 3+0 3.0 4.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu derste, mezun olduklarında pek çoğu yargı organları nezdinde adalet meslek mensubu olarak çalışacak öğrencilere Türkiye Cumhuriyeti Devletinin temel örgüt yapısını, bu yapı içinde devlet organlarının ve bunların işlevlerinin neler olduğunu, bireylerin devlete devletin de bireylere karşı sahip olduğu hak ve yetkiler ile yerine getirmek zorunda bulunduğu yükümlülük ve görevleri ve bunların hukuki sınırları konusunda bilgi verilecektir. Bu ders ile iktidar, devlet, egemenlik, temel hak ve özgürlükler gibi anayasa hukukunun temel kavramları ile Türk Anayasal Sisteminin temel nitelikleri hakkında öğrencilerin teorik bilgi edinmesi amaçlanmaktadır. Ders kapsamında laiklik, sosyal devlet, hukuk devleti, insan haklarına saygılı devlet, hukukun üstünlüğü, demokrasi, eşitlik ve adalet gibi kavramlar da ele alınacaktır. Yine 1982 Anayasası uyarınca geçerli olan parlamenter hükumet sistemi ve bunun işleyişi ile devletin üç temel organı (yasama, yürütme ve yargı organları) arasında devlet yönetimi hususunda gerçekleştirilen görev ve yetki dağılımı ve rejim içinde yargı organlarının konumu da inceleme konusu yapılacaktır.
Dersin İçeriği Bu dersin içeriği genel olarak, siyasi partiler, ifade ve örgütlenme özgürlüğü, din ve vicdan özgürlüğü, anayasa yargısı, yargı bağımsızlığı, adil yargılanma hakkı, sosyal haklar ve temel hak ve özgürlüklerin sınırlandırılması rejimi gibi konulardır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Türkiye Cumhuriyeti Devletinin temel örgüt yapısını, bu yapı içinde devlet organlarının ve bunların işlevlerinin neler olduğunu, bireylerin devlete devletin de bireylere karşı sahip olduğu hak ve yetkiler ile yerine getirmek zorunda bulunduğu yükümlülük ve görevleri ve bunların hukuki sınırları konusunda bilgi sahibi olacaklardır.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.