Türkçe


İLK VE ACİL YARDIM BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
İLERİ YAŞAM DESTEĞİ UYGULAMALARI II ACL216 2 4 5+4 7.0 7.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Travma Kinematiği, Travmalı hastalarda genel yaklaşım kuralları ve hasta nakli Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Politravmalı Hastanın Genel Değerlendirmesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Kritik travma hastasının yönetimi ve dolaşım desteği Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Kanama çeşitleri, İç, Dış Kanamalarda Acil Bakım (Yara Bakımı Temel İlkeleri, Turnike Uygulama, Dikiş vs) Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Şok ve şok çeşitleri, şokta hastane öncesi acil bakım, ürtiker, anjioödem ve anaflakside acil yaklaşım Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 -Spinal travmalar ve acil bakım
-Ekstremite travmaları ve Acil Yaklaşım, Kırık-çıkık-burkulmalarda kullanılan alet ve malzemeler konuları bulunmaktadır.
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Yumuşak Doku Zedelenmeleri ve Yumuşak Doku Yaralanmalarında Acil Bakım Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 Kulak burun boğaz acillerine yaklaşım Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Kafa travmaları ve acil yaklaşım Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Yanıklı Hastaya Acil Yaklaşım Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Göz acillerine ve hastalıklarına acil yaklaşım Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 Toraks travmalarına acil yaklaşım Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 Omurga ve omurilik travmaları ve acil yaklaşım Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 Karın travması ve alanda acil yaklaşım Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.