Türkçe


FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ANATOMİK PALPASYON FTR114 1 2 2+0 2.0 2.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Öğrencilere palpasyon teknikleri hakkında temel teorik ve pratik bilgiler vermek, ölçme, değerlendirme ve tedavi için palpe edilebilen anatomik yapıları uygulamalı öğretmek, palpasyonun kullanıldığı farklı durumlarda değerlendirme ve uygulama açısından temel kavramları öğrenmesini sağlamak, uygulama yeteneğini geliştirmek ve fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bu konulara yönelik problem çözme becerisini geliştirmektir.
Dersin İçeriği Palpasyonun temel ilkeleri, omuz kuşaği ve ilgili dokularin palpasyonu, dirsek el-el bileği, üst ekstremite ligament ve tendon palpasyonu, mandibula ve servikal bölge palpasyonu, torakal bölge ve toraks, lumbal bölge ve pelvis, kalça ve diz, ayak bileği ve ayak, alt ekstremite ligament palpasyonu, kemik dokular arasında segmental ilişkiler, üst ekstremite kaslarının palpasyonu, alt ekstremite kaslarının palpasyonu, gövde kaslarının palpasyonu gibi konular bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Palpasyon, sinir sistemi, kaslar ve eklem hareketi sorunlarını teşhis etmek ve tedavi yaklaşımlarını tanımlamak için kullanılır.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.