Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
ONCOLOGY NURSING NRS311 3 6 2+0 2.0 2.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Büyük cerrahi ve diğer tedavi biçimlerinin ve palyasyonun bilgi ve mevcudiyetindeki hızlı artış göz önüne alındığında, hemşireler kanser hastasına ve ailelerine bu kalitede bakım sağlamak için uzman eğitim hazırlığına ihtiyaç duyarlar. Bu ders hemşireleri Onkoloji Hemşireliği pratiğindeki temel kavramlara tanıtacak ve onkoloji hastalarıyla çalışanlara temel bilgiler sağlayacaktır.
Dersin İçeriği Bilimsel bilgideki gelişmeler ve teknolojideki gelişmeler, hastaların hastalıkları ve tedavisi hakkında artan bilgi birikimi ile birleştiğinde, halkın kanser bakımı ile ilgili beklentilerinin artmasına neden olmuştur. Bu ders hemşirelik öğrencilerini Onkoloji Hemşireliği uygulama sanatı ve bilimi ile tanıştıracaktır. Bu artan hasta popülasyonunun artan karmaşıklığı göz önüne alındığında, kanserli insanlara ve ailelerine bakmak, belirli bir dizi ileri beceri ve bilgiyi içerir. Bu ders, bir öğrencinin hastalık süreci ve kanser tedavisi hakkındaki teorik bilgilerini arttırmayı amaçlamaktadır. Epidemiyoloji, çağdaş ve gelişen tedavi yöntemleri ve etkileri ile birlikte, kanserin nedeni ve patoloji kavramları ele alınacaktır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu ders, hastalar ve aileleri üzerinde kanseri, akciğer kanseri ve yönetimi dinamik ve karmaşık doğası tarafından dayatılan talepleri ve genellikle yıkıcı etkisini karşılamak için, hasta merkezli bakım sağlamak için gerekli becerileri öğrenirken çok disiplinli bir sağlık ortamında çalışan öğrencilerin daha iyi anlamalarını sağlamak olacaktır.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.