|
|
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
TRANSCULTURAL NURSING |
NRS207 |
2 |
4 |
3+0 |
3.0 |
4.0 |
S.No
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
1 |
Transkültürel hemşirelik modellerinin teorik çerçevelerini analiz eder. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (4), 5 (4), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (3), 10 (5), 11 (5), 12 (3), 13 (3), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) | 2 |
Kültürel bir değerlendirme yapmak için teorik bir çerçeve kullanır. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (4), 5 (4), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (3), 10 (5), 11 (4), 12 (3), 13 (4), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) | 3 |
Kültürün bireyin inanç sistemi ve uygulamaları üzerindeki etkisini, özellikle de sağlık, hastalık ve öz bakım eksiklikleri ile ilgili kavramları araştırır. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (4), 5 (4), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (3), 10 (5), 11 (4), 12 (4), 13 (3), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) | 4 |
Sağlık ve tıbbi bakım kavramlarını kültürel bir sistem olarak, bakım ve Hemşirelik kavramlarını kültürel bir bağlamda eleştirel olarak değerlendirir. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (4), 5 (4), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (3), 10 (5), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) | 5 |
Kişinin ve başkalarının kültürel önyargılarını, cinsiyet önyargılarını, etnosentrizmi, ırkçılığı ve kültürel çeşitliliğin kabulünü eleştirel olarak inceler. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (4), 5 (4), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (3), 10 (5), 11 (4), 12 (3), 13 (3), 14 (5), 15 (5), 16 (5), 17 (5) | 6 |
Kültürler içindeki çeşitlilik ve benzerlikler kavramını, bir kültür ile baskın sağlık modeli arasındaki çeşitlilik ve benzerlikleri ve çatışma ve çözüm potansiyelini değerlendirir. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (4), 5 (4), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (3), 10 (5), 11 (3), 12 (3), 13 (3), 14 (5), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | |