Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PUBLIC HEALTH NURSING NRS304 3 6 3+0 3.0 5.0


KAYNAKLAR
1- Allender, J.A., Rector, Ch. and Warner, K.D. (2014). Community and Public Health Nursing: Promoting the Public’s Health. Wolters Kluwer Health / Lippincott Williams and Wilkins
2- Hunt, R. (2009). Introduction to Community-Based Nursing. Wolters Kluwer Health / Lippincott Williams and Wilkins
3- Thornbory, G. (2009). Public Health Nursing. Blackwell Publishing Ltd.
4- Sines, D., Saunders, M. and Forbes-Burford, J. (2009). Community Health Care Nursing. Blackwell Publishing Ltd.
5- Watkins, D., Edwards, J. and Gastrell, P. (2003). Community Health Nursing: Frameworks for Practice. Elsevier Science Ltd.
6- Rippke, M. et al. (2001). Public Health Interventions: Applications for Public Health Nursing Practice. MDH
7- Omaha System KBS Rating Supplement (2010). Minnesota Omaha System Users Group
8- Kozier, B., Erb, G., Berman, A., Snyder, Sh., Harvey, Sh. and Morgan-Samuel, H. (2012). Fundamentals of Nursing. Pearson
9- Delves-Yates, C. (2015). Essentials of Nursing Practice. Sage
10- Leininger, M. and McFarland, M.R. (2002). Transcultural Nursing: Concepts, Theories, Research and Practice. McGraw-Hill Professional
11- Ogden, J. (2007). Health Psychology. McGraw-Hill
12- Morin, P.J. (1999). Community Ecology. Wiley-Blackwell
13- Doenges, M.E., Moorhouse, M.F. and Murr, A.C. (2010). Nursing Care Plans: Guidelines for Individualizing Client Care across the Life Span. F.A. Davis Company
14- Lewis, K. and Bear, B. (2008). Manual of School Health. Saunders Elsevier
15- A Quick Guide to Common Childhood Diseases (2009). BC Centre for Disease Control
16- Reed, J., Clarke ,Ch. and MacFarlane, A. (2012). Nursing Older Adults. McGraw-Hill Open University Press
17- Hasselaar, J. and Payne, Sh. (2016). Integrated palliative care. Radboud University Medical Center Nijmegen, the Netherlands
18- Townsend, M.C. (2015). Psychiatric Mental Health Nursing: Concepts of Care in Evidence-based Practice. F.A. Davis Company
19- Thompson, J. and Manore, M. (2007). Nutrition for Live. Pearson
20- Zeman, F.J. and Ney, D.M. (1996). Applications in Medical Nutrition Therapy. Merrill
21- WHO Handbook for Guideline Development (2014). World Health Organization
22- online kaynaklar ve makaleler

MATERYAL PAYLAŞIMI
Ders Notu Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sunumlar Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Ödev Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Sınav ve Soru Çözümleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Faydalı Linkler Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Video ve Görseller Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Diğer Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
Duyurular Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.