Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
PUBLIC HEALTH NURSING NRS304 3 6 3+0 3.0 5.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencileri halk sağlığı hemşireliği, sağlığın teşviki ve yaşam boyu hastalıkların önlenmesi ile tanıştırmaktır. Bu dersin ana odak noktası, öğrencilerin halk sağlığı hemşiresinin küresel bir ortamdaki rolünü eleştirel olarak düşünmeleri ve tartışmalarıdır. Hemşirelik öğrencileri kültürel olarak farklı nüfusa, dünya çapında var olan sağlık eşitsizliklerine ve bireylerin, grupların, kuruluşların ve ülkelerin eşitsizliklerle başa çıkma çabalarının bir kısmına maruz kalacaklardır.
Dersin İçeriği Bu ders, müfredatta tanıtılan hemşirelik kavramlarını genişletir ve öğrencilerin halk sağlığının tarihi ve kapsayıcı ilkeleri hakkında geniş bir anlayış kazanmalarına yardımcı olur ve disiplinin sağlığı iyileştirmedeki ve sağlık eşitsizliklerini azaltmadaki rolünü anlarlar. Öğrenciler, biyo-fizyoloji, davranış, kültür, sosyal yapı (sosyal, politik, ekonomik ve yerleşik bağlam) ve doğal çevre de dâhil olmak üzere insan sağlığını etkileyen çok sayıda ve etkileşimli faktörü inceler. Öğrencinin öz farkındalığını arttırmaya, etkili bir şekilde iletişim kurmaya ve ailelerin ve toplulukların halk sağlığı ihtiyaçlarını karşılamaya vurgu yapılır. Sağlık hizmeti sunum sisteminin analizi, politik, yasal, sosyal ve kültürel etkilerin hastaların sağlığı üzerindeki etkisini inceler.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Bu ders, hemşirelik öğrencisini nüfus odaklı hemşirelik sürecini kullanarak halk sağlığı kavramlarına tanıtır. Çeşitli toplum ortamlarında hastalık önleme düzeyleri, epidemiyoloji ilkeleri, toplum değerlendirmesi, çevre sağlığı, afete hazırlık ve profesyonel hemşirelik rolleri ve profesyoneller arası işbirliğini içerir. Halk ortamlarında yaşam süresi boyunca sağlığın teşviki, risk azaltma ve hastalık yönetimine vurgu yapılır.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.