|
|
HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
FUNDAMENTALS OF NURSING |
NRS201 |
2 |
4 |
3+0 |
3.0 |
5.0 |
S.No
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
1 |
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları ve bunların içeriğinde yer alan temel prensip ve metotlar hakkında bilgi sahibi olur. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | 2 |
Hastanın hemşirelik bakım ihtiyacını değerlendirir, hemşirelik tanısını oluşturur ve bunları önemine göre sıralar. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | 3 |
Kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarını hemşirelik süreciyle birlikte tamamlar. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | 4 |
Hasta bakımı süresince riskler ortaya çıkmadan önce, mevcut durumu analiz eder ve risklerin eliminasyonunu sağlar. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | 5 |
Hastanın vital bulgularını alır, kayıt eder ve hastanın mevcut durumuyla ilgili yorumlar. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | 6 |
Fiziksel muayenenin ( inspeksiyon, palpasyon, perküsyon ve oskültaston ) nasıl yapılacağını öğrenir ve uygular. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | 7 |
Hastanın öz bakım ihtiyacını belirler ve kanıta dayalı uygulamalarla hayata geçirir. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | 8 |
Mobilizasyon ilkelerini göz önüne alarak, uygun hastayı uygun yöntemlerle mobilize eder ve mobilizasyon süresince hastanın aktivite intoleransını değerlendirir. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | 9 |
Yetişkin ve pediatrik doz hesaplanmasının nasıl yapılacağını ve ilaç uygulama yollarını öğrenir ve altı doğru ilkeye uyarak ( doğru ilaç, doğru doz, doğru hasta,doğru yol,doğru zaman ve doğru dokümentasyon) ilaç uygulamalarını gerçekleştirir. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | 10 |
Enfeksiyonu önleme ve enfeksiyon zincirini kırmada hijyenik uygulamaların önemini kavrar ve izolasyondaki hastaya nasıl bakım vereceği hakkında bilgi sahibi olur. | 1 (5), 2 (5), 3 (5), 4 (5), 5 (5), 6 (5), 7 (5), 8 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 13 (5), 14 (1), 15 (4), 16 (5), 17 (5) | |