Türkçe


HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE) BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
INTERPERSONAL COMMUNICATION NRS102 1 2 2+0 2.0 4.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Bu dersin amacı, hemşirelik bakımının kalitesini koruma ve iyileştirmede hasta-hemşire etkileşiminin önemini kavratmaktır. Ayrıca, bu süreci etkileyen temel elementlerin ve terapötik ve terapötik olmayan yöntemlerin incelenmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği Dönem boyunca öğrenciler kişiler-arası iletişim ve danışmanlık becerileri, Hemşirelikte kişiler-arası iletişim, Hemşirelikte iletişim türleri ve araçları, Hemşirelikte İletişimi Etkileyen Faktörler, Hemşirelikte Etkili İletişim ve Beden Dili, Hemşirelikte Etkili Konuşma ve Anlatım, İletişim Teknikleri Hemşirelikte: Terapötik İletişim Becerileri- Dinleme ve doğru sorular sorma ve son olarak Terapötik Olmayan İletişim Tekniği gibi konuları işleyecekler.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Sağlık sektöründe kişiler-arası iletişimin önemi yadsınamayacak kadardır. Hemşirelik mesleğinin icra edilmesini etkileyebilecek kadar önemli olan iletişim becerileri doğuştan gelen değil geliştirilebilen bir beceridir. Bir hemşirenin veya sağlık çalışanının uygulayacağı tedavinin başarılı olabilmesi ayni zamanda onun iletişim becerileri ile de ilişkilidir. Bu derste hasta-hemşire odaklı iletişim becerileri üzerinde durulacak, iletişim problemi temelli muhtemel vakalar incelenecek ve çözüm yolları geliştirilecektir

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.