Türkçe


HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
FIZYOLOJI II FZY102 1 2 3+0 3.0 3.0



Haftalık Ders Konuları ve Öngörülen Hazırlık Çalışmaları
Hafta Konular Ön Hazırlık ve Pekiştirme
1 Kan Fizyolojisi, kanın yapısı, özellikleri-fonksiyonu, hematopoez, Eritropoez, Alyuvarlar, Akyuvarlar, Trombositler, kan grupları, hemostaz ve kan pıhtılaşması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
2 Dolaşım sisteminin genel tasarımı ;Kalp Kası; Bir Pompa Olarak Kalp ve Kalp Kapaklarının Görevleri, Kalp Kasının Fizyolojisi, Kalbin Ritmik Uyarılması Kalbin özelleşmiş uyarı ve ileti sistemi ,Normal Elektrokardiyogramın(EKG) özellikleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
3 Kardiyovasküler sistemin nöronal düzenlenmesi, Arteriyal Kan Basıncı, Mikrovasküler düzenlenme, Koroner Dolaşım Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
4 Solunum Fizyolojisi, solunum sisteminin organizasyonu Akciğer dolaşımı, kanda ve vücut sıvılarında oksijen ve Karbondioksitin taşınması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
5 Solunumun Düzenlenmesi, Akciğer Hacim ve Kapasiteleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
6 Endokrinojiye Giriş; Vücut İşlevlerinin Kimyasal haberciler ile düzenlenmesi Hormonların Kimyasal Yapısı ve Sentezi, Hipofiz Hormonları ve hipotalamus tarafından Kontrolleri Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
7 Diğer Endokrin bezler, Böbreküstü Bezi Korteks Hormonları, İnsulin, Glukagon ve Diabetes Mellitus, Paratiroid Hormonu, Kalsitonin, Kalsiyum ve Fosfat Metabolizması Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
8 VİZE Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
9 Gastrointestinal Fizyoloji, Gastrointestinal İşlevin Genel İlkeleri-
Motilite, Sinirsel Kontrol -Enterik Sinir Sistemi ve Kan Dolaşımı
Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
10 Besinlerin Sindirim Kanalında Taşınması ve Karıştırılması Sindirim Kanalının Salgı işlevleri Gastrointestinal Kanalda Sindirim ve Emilim Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
11 Boşaltım Fizyolojisi, Böbreğin yapısı ve fonksiyonları böbrek kan akımı, Glomerular filtrasyon Tübüler reabsorbsiyon ve sekresyon, İyon ve Asit-baz dengesinin böbrekler tarafından düzenlenmesi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
12 DUYULAR I- Görme fizyolojisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
13 DUYULAR II- İşitme fizyolojisi Yüklü Dosya Bulunmamaktadır
14 GENEL TEKRAR-TARTIŞMA Yüklü Dosya Bulunmamaktadır

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.