|
|
HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
|
Ders Adı
| Kodu
| Yılı
| Yarıyılı
| Süresi (T+U)
| Kredisi
| AKTS Kredisi
|
TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TEDAVİLER |
HEM420 |
4 |
8 |
2+0 |
2.0 |
2.0 |
S.No
|
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
|
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
1 |
Tamamlayıcı ve alternatif yöntem içeriklerini bilir ve bu konuyu kapsayan yasal düzenlemelerle ile ilgili bilgi sahibi olur. | 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5) | 2 |
Tamamlayıcı ve alternatif yöntemlerin, hangi durumda endike veya kontrendike olduğu bilerek hastaya bütüncül yaklaşımda bulunur/veya gerekli yönlendirmeleri yapar. | 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (4), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5) | 3 |
Güncel bilimsel gelişmelerin ve bu konudaki araştırmaların içeriği ile ilgili bilgi olur ve hemşirelik uygulamalarını bu yaklaşımla değerlendirir. | 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (4), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5) | 4 |
Sağlık çalışanlarının tamamlayıcı ve alternatif yöntemler konusundaki tutumlarının farkında olur. | 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5) | 5 |
Hemşirelerin tamamlayıcı ve alternatif yöntemlerdeki rolünü kavrar. | 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5) | 6 |
Sağlık çalışanlarının bu yöntemleri uygulama konusundaki tutum,beceri ve yaklaşımlarını analiz etme yeteneği kazanır. | 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (4), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5) | 7 |
Holistik yöntemleri birleştirerek, eleştirel bakış açısı geliştirir ve bunu bu yöntemler kapsamında değerlendirir. | 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5) | |