HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ |
||||||
Ders Adı | Kodu | Yılı | Yarıyılı | Süresi (T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|---|
TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TEDAVİLER | HEM420 | 4 | 8 | 2+0 | 2.0 | 2.0 |
S.No |
Dersin Öğrenme Çıktıları Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler. |
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi) |
---|---|---|
1 | Tamamlayıcı ve alternatif yöntem içeriklerini bilir ve bu konuyu kapsayan yasal düzenlemelerle ile ilgili bilgi sahibi olur. | 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5) |
2 | Tamamlayıcı ve alternatif yöntemlerin, hangi durumda endike veya kontrendike olduğu bilerek hastaya bütüncül yaklaşımda bulunur/veya gerekli yönlendirmeleri yapar. | 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (4), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5) |
3 | Güncel bilimsel gelişmelerin ve bu konudaki araştırmaların içeriği ile ilgili bilgi olur ve hemşirelik uygulamalarını bu yaklaşımla değerlendirir. | 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (4), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5) |
4 | Sağlık çalışanlarının tamamlayıcı ve alternatif yöntemler konusundaki tutumlarının farkında olur. | 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5) |
5 | Hemşirelerin tamamlayıcı ve alternatif yöntemlerdeki rolünü kavrar. | 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5) |
6 | Sağlık çalışanlarının bu yöntemleri uygulama konusundaki tutum,beceri ve yaklaşımlarını analiz etme yeteneği kazanır. | 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (4), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5) |
7 | Holistik yöntemleri birleştirerek, eleştirel bakış açısı geliştirir ve bunu bu yöntemler kapsamında değerlendirir. | 1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5) |