HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TEDAVİLER HEM420 4 8 2+0 2.0 2.0


S.No
Dersin Öğrenme Çıktıları
Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.
PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARI (İlişki Düzeyi)
1 Tamamlayıcı ve alternatif yöntem içeriklerini bilir ve bu konuyu kapsayan yasal düzenlemelerle ile ilgili bilgi sahibi olur.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
2 Tamamlayıcı ve alternatif yöntemlerin, hangi durumda endike veya kontrendike olduğu bilerek hastaya bütüncül yaklaşımda bulunur/veya gerekli yönlendirmeleri yapar.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (4), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
3 Güncel bilimsel gelişmelerin ve bu konudaki araştırmaların içeriği ile ilgili bilgi olur ve hemşirelik uygulamalarını bu yaklaşımla değerlendirir.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (4), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
4 Sağlık çalışanlarının tamamlayıcı ve alternatif yöntemler konusundaki tutumlarının farkında olur.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
5 Hemşirelerin tamamlayıcı ve alternatif yöntemlerdeki rolünü kavrar.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
6 Sağlık çalışanlarının bu yöntemleri uygulama konusundaki tutum,beceri ve yaklaşımlarını analiz etme yeteneği kazanır.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (4), 17 (4), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)
7 Holistik yöntemleri birleştirerek, eleştirel bakış açısı geliştirir ve bunu bu yöntemler kapsamında değerlendirir.1 (5), 2 (5), 9 (5), 10 (5), 11 (5), 12 (5), 16 (5), 17 (5), 18 (5), 19 (5), 20 (5), 21 (5), 23 (5), 24 (5), 25 (5), 26 (3), 27 (5), 28 (5), 29 (5), 30 (5), 31 (5)