Türkçe


HEMŞİRELİK BÖLÜMÜ
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ
Ders Adı Kodu Yılı Yarıyılı Süresi (T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TAMAMLAYICI VE ALTERNATİF TEDAVİLER HEM420 4 8 2+0 2.0 2.0


Amaç ve İçeriği
Dersin Amacı Öğrencilere tamamlayıcı ve geleneksel tıbbın tanımı, kapsamı ve uygulanabilirliği hakkında bilimsel veriler ışığında hemşirelik uygulamalarına entegre etme becerisi kazanmak.
Dersin İçeriği Tanımlayıcı ve alternatif tedavilerin tanımı, tarihçesi, hangi yöntemleri içerdiği(Fitoterapi, Larva Uygulaması, Mezoterapi, Proloterapi, Müzik Terapi, Hipnoz, Biyorezonans, Hidroterapi,Kupa Uygulaması,Refleksoloji, Masaj tedavisi,Terapotik Dokunma ve Müzik Terapi) kimlerin uyguladığı,bu yöntemlerin endike ve kontrendike olduğu durumlar, ülkemizde ve dünyada tamamlayıcı ve ve alternatif tedavilerin uygulamaları,tamamlayıcı ve alternatif tedavilerde hemşirenin rolü, sağlık çalışanlarının tamamlayıcı ve alternatif tedaviler hakkındaki tutumları dersin içeriğini kapsamaktadır.
Dersin Meslek Eğitimini Sağlamaya Yönelik Katkısı Tanımlayıcı ve alternatif tedavileri, modern tıpla entegre ederek, holistik bakış açısı kazanmak ve alternatif tedaviler uygulayan veya uygulamak isteyen hastaları yönlendirmek, bilgi vermek ve bu sayede doğru bakımı almayı sağlamaları meslek eğitimlerinin evrensel ayağını oluşturacak ve dünyada yapılan uygulamalara yenilikçi bir bakış açısı kazanmalarına yardımcı olacaktır.

EBS : Kıbrıs İlim Üniversitesi Eğitim Öğretim Bilgi Sistemi Kıbrıs İlim Üniversitesi AKTS Bilgi Paketi AKTS Bilgi Paketi ECTS Information Package Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS/ECTS), Avrupa Yükseköğretim Alanı (Bologna Süreci) hedeflerini destekleyen iş yükü ve öğrenme çıktılarına dayalı öğrenci/öğrenme merkezli öğretme ve öğrenme yaklaşımı çerçevesinde yükseköğretimde uluslarası saydamlığı arttırmak ve öğrenci hareketliliği ile öğrencilerin yurtdışında gördükleri öğrenimleri kendi ülkelerinde tanınmasını kolaylaştırmak amacıyla Avrupa Komisyonu tarafından 1989 yılında Erasmus Programı (günümüzde Yaşam Boyu Öğrenme Programı) kapsamında geliştirilmiş ve Avrupa ülkeleri tarafından yaygın olarak kabul görmüş bir kredi sistemidir. AKTS, aynı zamanda, yükseköğretim kurumlarına, öğretim programları ve ders içeriklerinin iş yüküne bağlı olarak kolay anlaşılabilir bir yapıda tasarlanması, uygulanması, gözden geçirilmesi, iyileştirilmesi ve bu sayede yükseköğretim programlarının kalitesinin geliştirilmesine ve kalite güvencesine önemli katkı sağlayan bir sistematik yaklaşım sunmaktadır. ETIS : İstanbul Aydın University Education & Training System Cyprus Science University ECTS Information Package ECTS Information Package European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) which was introduced by the European Council in 1989, within the framework of Erasmus, now part of the Life Long Learning Programme, is a student-centered credit system based on the student workload required to achieve the objectives of a programme specified in terms of learning outcomes and competences to be acquired. The implementation of ECTS has, since its introduction, has been found wide acceptance in the higher education systems across the European Countries and become a credit system and an indispensable tool supporting major aims of the Bologna Process and, thus, of European Higher Education Area as it makes teaching and learning in higher education more transparent across Europe and facilitates the recognition of all studies. The system allows for the transfer of learning experiences between different institutions, greater student mobility and more flexible routes to gain degrees. It also offers a systematic approach to curriculum design as well as quality assessment and improvement and, thus, quality assurance.